2008. augusztus. 05. 15:26 MTI Utolsó frissítés: 2008. augusztus. 05. 15:06 Gazdaság

Növekvő árverseny várható a hazai kiskereskedelemben

A növekvő árverseny, a saját márkás termékek még hangsúlyosabbá válása, és kiválóan teljesítő diszkontok jellemzik a következő időszakban a hazai kiskereskedelmet - prognosztizálja a PricewaterhouseCoopers a Budapesti Corvinus Egyetem közös tanulmánya.

A PricewaterhouseCoopers és a Budapesti Corvinus Egyetem  a gyorsan forgó fogyasztási cikkeket (FMCG) forgalmazó kiskereskedelmi vállalatokra fókuszált, azon belül az élelmiszer üzletláncokra, a hiper- és szupermarketekre, valamint a drogériákra.
 
A sajátmárkás termékek további erősödése minden bolttípusban egyaránt várható - vélik a tanulmány készítői. Ezt azzal támasztják alá, hogy a gazdaság alakulásától függően, az optimista felfogásban a vállalatoknak - a lakosság magasabb rendelkezésre álló jövedelme miatt - kisebb, míg a pesszimista forgatókönyv esetén  nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a saját termékekre, előtérbe helyezve az olcsóbb típusokat.
 
A felmérés szerint a nemzetközi beszerzésben rejlő lehetőségek számos előnnyel járnak nemcsak a nemzetközi, hanem a közepes méretű vállalatok számára is.
 
A boltok számát és elhelyezkedését illetően határozott változások várhatók a "közepes boltok" életében. A hipermarketek és diszkontok által támasztott verseny miatt várható, hogy ezek a vállalatok korlátozni fogják a városi üzleteik számát. Ehelyett inkább a kisebb településeken nyitnak újabb egységeket, mivel itt a fogyasztók a heti, kétheti nagybevásárlás helyett inkább a kis és közepes üzleteknek kedvező napi bevásárlást részesítik előnyben.
 
A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy a vásárlók megtartása érdekében a franchise követelmények szigorítása szükséges, és nagyobb hangsúlyt kell fektetni az üzletek ellenőrzésére, esetleges elmarasztalására. A vállalatok várhatóan továbbfejlesztik meglévő informatikai infrastruktúrájukat, míg a gazdasági visszaesés esetén ezekre a fejlesztésekre valószínűleg nem jut elegendő forrásuk.
 
A diszkontokat minden esetben a nagyon alacsony árak, a márkás termékek kisebb aránya, a saját termékek túlsúlya, kisszámú kiszolgáló személyzet és alacsony színvonalú szolgáltatás jellemzi. Ezzel a stratégiával a leginkább árérzékeny vásárlókat célozzák meg, és várhatóan tovább növelik piaci részesedésüket.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?