Szávay Ági a világnak pózol – videók, plakátok
A Sony Ericsson WTA Tour másfél év alatt 15 millió dollárt költ arra a női profi teniszt népszerűsítő hirdetési kampányra, amelyben szerepet kapott Szávay Ágnes is. A reklámfilmeket és plakátokat a minap láthatta először a közönség egy londoni partin.
Az úri közönség azonban itt láthatta először azokat a videoklipeket (második videó) és kreatív anyagokat (hirdetés- és plakátterveket) is, amelyekkel a Sony Ericsson WTA Tour globálisan kívánja népszerűsíteni a profi női teniszt, s a szezont záró csúcsbajnokságot Dohában, ahol az évad legjobb nyolc egyéni versenyzője és négy párosa indulhat minden idők legnagyobb pénzdíjáért, 4,45 millió dollárért. A kampány szlogenje (Looking for a Hero? – Hőst keresel?) szerint oda már csak a hősök juthatnak el, ha valaki őket keresi, hát a katari fővárosban biztosan megtalálja.
A szervezet vezérigazgatója, Larry Scott szerint az elmúlt öt évben a női teniszsport hatalmas fejlődésen ment keresztül. A WTA Tour vezetője egyenesen a sportolóik és a női professzionális tenisz izgalmai révén megszületett „sztárerőről” beszélt. Akármit jelentsen is ez, a kampány kreatív igazgatója, Matthieu Mantovani - aki jó pár világcég (a BP, a Renault, a Berclays Capital, az Audi, stb.) hirdetési kampányaiért volt már felelős - úgy vélte, hogy a legjobb az lesz, ha a női profi tenisz hőseit úgy mutatja be, mintha most ugrottak volna elő valamelyik hollywoodi szuperprodukcióból, s nem is egymással, hanem a Mission Impossible, az Ocean’s 11 vagy a Charlie Angyalai szereplőivel kellene felvenniük a versenyt.
Ennek megfelelően a 30 illetve 60 másodperces videoklipeket Róma utcáin forgatták le az ottani WTA Tour verseny idején (harmadik videó). A főszereplők Ana Ivanovics, Maria Sarapova, Jelena Jankovics, Szvetlana Kuznyecova, Serena Williams, Anna Csakvetadze, Venus Williams, Daniela Hantuchova, Maria Kirilenko és Yan Zi. Emellett a nyomtatott sajtó számára és plakátként használható terveket is készítettek (negyedik videó). Ezek egyikén Szávay Ágnes üt egy erőteljes fonákot Serena Williams, Dinara Szafina és Yan Zi társaságában. A fotókat a New York-i portré- és celebfotós, Nathaniel Welch készítette, akinek kamerája előtt olyan szupersztárok fordultak meg, mint Shaquille O’Neal, Mario Andretti vagy Bode Miller.
A WTA Tour megbízását a reklámkampányra a WPP Group (a Grey anyacége), a PR-feladatokra a GCI Group, a digitális marketingre pedig a Schematic kapta. A három társaság másfél év alatt 15 millió dollárt költhet el. Mivel a WTA Tour versenyek nézettsége globálisan folyamatosan növekszik, több százmillió háztartásba jutnak el a közvetítések, s ma már a rendszeres nézők száma meghaladja a négymilliót, nyilvánvalóan érdemes a „terméket”, a professzionális női teniszt, s a terméket előállító „hősöket, sztárokat” népszerűsíteni, hogy a „sztárerő”, amely nézőket vonz a stadionokba, a tévékészülékek és számítógép képernyők elé, még inkább profittermelésre legyen fogható. Hiszen e sztárokkal sok minden hitelesebbé, eladhatóbbá, elfogadhatóbbá, kívánatosabbá tehető. A női tenisz csillagai – s a kampány is ezt erősíti – ma már nem egyszerűen sportolók, hanem a szórakoztatóipar első vonalában dolgozó celebritások, példaképek, vagy, ha úgy tetszik, hősök is egyben. S a filmcsillagokkal szemben van egy hatalmas előnyük. A filmvásznon ugyanis minden csak mese. Ivanovics szervája, Sarapova returnje, Kuznyecova lábmunkája, a Willams nővérek dinamikája, Szávay elütése azonban nagyon is valóságos.
Hősök és sztárerő, ahogy a tervező elképzeli (Oldaltörés)
|
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.