2008. május. 15. 10:36 MTI Utolsó frissítés: 2008. május. 15. 10:30 Gazdaság

Az idegenforgalom nem érzi a fogyasztói hangulat romlását

Bizakodással várják az idei nyári szezont Európa vezető utazási irodái.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A piac első számú szereplője, a német TUI, és a második helyen álló brit Thomas Cook vezetői arról számoltak be, hogy ők egyáltalán nem érzékelik a romló fogyasztói hangulatot, sem az előjegyzésekben, sem a nyaralás időtartamát, az árakat vagy akár a lemondásokat illetően.

A TUI utazási üzletága, a TUI Travel adó előtti vesztesége csökkent a márciussal végződött fél évben, 339 millió fontról 294 millióra. Erősen növekszenek a nyári utakra a foglalások, sőt már a 2008/2009-es téli utakból is 15 százalékkal többet adtak el a brit piacon, mint tavaly ilyenkor.

A Thomas Cooknál is csökkent a korábbi üzemi veszteség a márciussal végződött fél évben: 194 millió euróra 268 millióról. Erőteljesen növekszik a nyári utak értékesítése minden piacon, s már mutatkoznak egy kedvező téli szezon jelei is.

zöldhasú
Hirdetés