A Hídépítő szeretné befejezni a metróépítést
A jövő hét közepére várható döntés arról, hogy milyen technológiával, mennyiért és mikorra fejeződik be a 4-es metró kritikus helyzetben lévő Fővám téri állomásának építése – értesült a Népszava.
A 4-es metró Fővám téri állomásának látványterve. Nem lesz csere © DBR Metro |
Fehér László, a Hídépítő vezérigazgatója elmondta, hogy szeretnék befejezni az állomást, s ennek módjáról több elképzelést is átnyújtottak. Ezek között van a már ismert módszer: egy, a Dunán kialakított mesterséges szigetről építenék az állomásszerkezet folyó alá benyúló részét. Ez a legdrágább: mintegy 3-3,5 milliárdos többletköltséget és három hónapos csúszást jelent. A többi, a szárazföld felől építkező változat olcsóbb és gyorsabb lenne, de bizonyos szempontból kockázatosabb is – olvasható a cikkben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.