2008. január. 29. 16:46 MTI Utolsó frissítés: 2008. január. 29. 16:38 Gazdaság

Üdülési jogot értékesítő cégeket bírságolt a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt: a Kereknap 2003 Kft-t 5 millió forintra, míg a Holiday Club Hungary Kft-t 2 millió forintra bírságolta.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye szerint a vizsgálat során kiderült, hogy a két társaság által felkínált - ingyenesnek mondott - szállásutalványokkal csak akkor lehetett üdülni, ha regisztrációs díjat fizetett a vendég a szállás lefoglalásakor. Ez azonban csak akkor derült ki a meghívottak számára, amikor az előadáson megjelentek, vagy pedig az előadás végén, amikor a szállásutalványt átvették.
 
A GVH megállapította: a fogyasztó a költség ismeretében dönthetett arról, hogy igénybe kívánja e venni az "ingyenes" szállást, a közölt költségtérítést befizetve. A választási lehetőség ellenére azonban a GVH szerint a két vállalkozás mégis megtévesztette a fogyasztót akkor, amikor a prezentációs előadáson való részvételre egy olyan "ajándék" szállásutalvány ígéretével vette rá, amelyik a fizetendő regisztrációs díj miatt nem tekinthető ingyenesnek.
 
A GVH más versenyjogot sértő elemeket is feltárt a két vállalkozás tájékoztatási gyakorlatának vizsgálata során. A Holiday Club Hungary Kft. például nem tudta bizonyítani azt a - fogyasztók befolyásolására alkalmas - kijelentését, miszerint "a kezdetek óta piacvezető szerepet tölt be az üdülési jogok hazai piacán, illetve Európában dobogós helyet ért el".
 
A GVH a kivetett bírságokon felül előírta, hogy a vállalkozások a jövőben nem alkalmazhatják a próbacsomaggal és az utalvánnyal kapcsolatos megtévesztő gyakorlatukat. A bírság összegének megállapításakor súlyosbító körülmény volt, hogy a két társaságot korábban többször elmarasztalta már a versenyhatóság. 

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.