Ír kézben egykori Leisztinger-cégek
AirportLand Ingatlan Forgalmazó és Ingatlanhasznosító Zrt. néven működik tovább az ír magánszemélyek tulajdonában álló, 6 milliárd forint jegyzett tőkéjű SW Budapest Szolgáltató Kft. - írja a legfrissebb HVG.
A cég egyúttal magába olvaszt három ingatlanos társaságot, amelyek korábban közvetetten a szocialista kötődésűként elkönyvelt nagyvállalkozó, Leisztinger Tamás érdekeltségébe tartoztak. Az SW tavaly augusztusban szerezte meg a 795 millió forint jegyzett tőkéjű Airport Cargo Center Kft.-t (ACC) - a Forrás Nyrt. 2006-os éves jelentése mégis 60 százalékos közvetett tulajdonaként tartotta nyilván -, valamint az 55 millió forint alaptőkéjű Hungarian Airport Development Szolgáltató Zrt.-t (HADI), így a 300 millió forint törzstőkéjű For-Two Kft. üzletrészeihez is hozzájutott, hiszen utóbbi tulajdonosa a HADI volt.
Az ACC-vel együtt az AirportLand Kft.-be kerül az az ecseri 20 hektáros ingatlanterület is, ahol a korábbi tervek szerint a Ferihegyi repülőtér cargobázisát fejlesztette volna az akkoriban állami tulajdonú Budapest Airport Zrt. Az akkor még a Carion-csoporthoz tartozó ACC üzlete azonban botrányos körülmények között meghiúsult, miután a pénzügyminiszter sokallta a területért kialkudott 4,7 milliárd forintos vételárat (HVG, 2005. szeptember 17.).
A Forrás Nyrt.-nél a HVG kérdésére nem kívánták közölni sem a cégeladások értékét, sem a cégek ingatlanvagyonát. Mindenesetre az SW törzstőkéje a Leisztinger-cégek megvétele után 3 millió forintról 6 milliárd forintra nőtt, s a vagyonmérleg-tervezet szerint a 7,15 milliárd jegyzett tőkével és 15 milliárd saját tőkével létrejövő AirportLand hitelállománya csaknem 10 milliárd forint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.