2007. november. 27. 16:43 MTI Utolsó frissítés: 2007. november. 27. 16:54 Gazdaság

MÁV Cargo: az osztrák konzorciumé a legjobb ajánlat

Az osztrák Rail Cargo Austria és a GYSEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintot ajánlott a MÁV Cargo részvényeiért, az értékesítésről vele kezdik meg a tárgyalást - jelentette be Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

Második lett a szlovák Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintos ajánlatával, a harmadik pedig a Cargo Central Europa konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlattal.
 
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter elmondta: a Rail Cargo Ausztria és a GYSEV konzorciuma 102,5 milliárd forintos ajánlatával, 96,67 ponttal végzett az élen. A második helyezett Spedtrans és a Slavia Capital konzorciuma 86 milliárd forintot ajánlott a részvényekért, az értékelésben 80,07 pontot ért el. Cargo Central Europe konzorcium 57,138 milliárd forintos ajánlatot tett és 53,75 pontot ért el.
 
A miniszter elmondta, hogy a MÁV Zrt. a nyertessel megkezdi a tárgyalásokat, szerződéskötésre várhatóan 2008 első napjaiban kerül sor. Kóka János hangsúlyozta, hogy a privatizáció során négy alapvető szempontot határoztak meg, a vételár nagyságát, a hatékonyságot, a logisztikai beruházásokat, a munkavállalók érdekeit. A szakszervezetek szerint is a nyertes konzorcium tette a legjobb ajánlatot.
 
Kóka János kitért arra, hogy az privatizációs ajánlat részét képezi egy olyan megállapodás, amelynek keretében a MÁV Cargo részvényeinek 5 százalékát kötelező felajánlani a dolgozók számára megvételre. Az érintett dolgozók a felajánlott részvényeket a piaci ár feléért vehetik meg. A megvásárolt dolgozói részvényeket az új tulajdonos 100 százalékos áron köteles azonnal megvenni, ha a dolgozó felajánlja.
 
Kóka János elmondta, hogy a 102,5 milliárd forintos vételárat a MÁV Zrt. kapja meg. A miniszter kiemelte: a privatizációs tanácsadó a MÁV Cargo Zrt. értékét 50 és 60 milliárd forint közé tette, ennek tükrében kiváló a 102,5 milliárd forintos vételár. A miniszter szerint az új tulajdonos jelentős beruházásokat végez majd annak érdekében, hogy erősödjön a magyar vasúti árufuvarozás versenyképessége.
 
Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. elnöke fontosnak nevezte a privatizációs folyamatban az átláthatóságot. Elmondta: a MÁV Zrt. a MÁV Cargóért kapott bevételt a pénzügyi konszolidációra használja fel. A MÁV elnöke szólt arról, hogy kötelező vételi ajánlatot beadó négy pályázó közül a New World Resources Transportation B.V. ajánlata érvénytelen volt. 

Kamarás Miklós elmondta: a privatizációs szerződés megkötésére 21 nap áll rendelkezésre, de egy alkalommal legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható. A szerződéskötés 2008. első napjaiban várható, a privatizációs tranzakciót - a szükséges engedélyek beszerzését követően - 2008-ban lezárják. 

Dióssy Gábor, a MÁV Cargo és a bíráló bizottság elnöke sikerként értékelte a privatizációt. Kérdésre válaszolva a MÁV Cargo ez évi teljesítményéről közölte: a tavalyi évhez hasonló sikerek várhatók, a társaság nyereséges lesz. A MÁV Zrt. és a MÁV Vagyonkezelő Zrt. 2007. május 29-én hirdetett nyilvános kétfordulós pályázatot a MÁV Cargo Zrt. 100 százalékos részvénycsomagjának értékesítésére. A pályázatot 16 pályázó váltotta ki, az első fordulóban 12-en tettek indikatív ajánlatot, közülük 7-en jutottak a második fordulóba, végül négyen adták be kötelező vételi ajánlatukat a privatizációra.

zöldhasú
Hirdetés
Kult HVG 2024. november. 26. 20:00

"Amit mi csinálunk, az hosszútávfutás" – színfalak mögött az Ivan & The Parazollal

Néhány napon belül több helyen és több helyzetben is találkoztunk a jövőre hatodik nagylemezét megjelentető Ivan & The Parazollal, hogy megtudjuk, mitől különleges a zenekar új nagylemeze, hogyan áll most a 14 éves zenekar, mi történt velük az elmúlt években, és miért gondolják azt, hogy eljött az együttes aranykora. A HVG kisfilmje.