Négy hónap alatt 11 milliárdot nyaltunk el
Magyarországon az április-júliusi időszakban közel 11 milliárd forint volt a jégkrémek kiskereskedelmi forgalma, az eladott mennyiség meghaladta a 16 millió litert a Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint.
A meleg hatására 18 százalékkal több jégkrém fogyott és 27 százalékkal fizettek többet a vásárlók a tavalyi év azonos időszakához képest – állapítja meg a vállalat kiskereskedelmi indexe. Az eladások értékét nézve a nagy kiszerelésű, családi jégrémek adták a forgalom közel kétharmadát, a kisebb kiszerelésű, (pálcikás, szendvics, tölcsér, stb.) úgynevezett "impulz" jégrémek az egyharmadát.
A legtöbb jégkrémet a közepes alapterületű diszkontokban és szupermarketekben adják el. Ez, az eladott mennyiség értékét nézve 43 százalékos piaci részesedést jelent. A hipermarketek a tavaly április-júliusi időszakhoz képest 3 százalékpontos esés könyvelhettek el, és 26 százalékon állnak. A kis alapterületű boltok megőrizték 32 százalékos piaci részesedésüket.
A Nielsen adatai szerint a családi jégrémek júliusban átlagosan 526 forintba kerültek, ami 8 forintos emelkedést jelent a tavaly júliusihoz képest. Ezzel szemben az "impulz" jégkrémek ára 4 százalékkal csökkent, ezek átlagosan 130 forintba kerültek júliusban. A piackutatók szerint a csökkenés az alacsonyabb árú kereskedelmi márkák kedveltségének köszönhető.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.