2007. augusztus. 15. 13:25 MTI Utolsó frissítés: 2007. augusztus. 15. 13:15 Gazdaság

Négy hónap alatt 11 milliárdot nyaltunk el

Magyarországon az április-júliusi időszakban közel 11 milliárd forint volt a jégkrémek kiskereskedelmi forgalma, az eladott mennyiség meghaladta a 16 millió litert a Nielsen Piackutató Kft. adatai szerint.

A meleg hatására 18 százalékkal több jégkrém fogyott és 27 százalékkal fizettek többet a vásárlók a tavalyi év azonos időszakához képest – állapítja meg a vállalat kiskereskedelmi indexe. Az eladások értékét nézve a nagy kiszerelésű, családi jégrémek adták a forgalom közel kétharmadát, a kisebb kiszerelésű, (pálcikás, szendvics, tölcsér, stb.) úgynevezett "impulz" jégrémek az egyharmadát.

A legtöbb jégkrémet a közepes alapterületű diszkontokban és szupermarketekben adják el. Ez, az eladott mennyiség értékét nézve 43 százalékos piaci részesedést jelent. A hipermarketek a tavaly április-júliusi időszakhoz képest 3 százalékpontos esés könyvelhettek el, és 26 százalékon állnak. A kis alapterületű boltok megőrizték 32 százalékos piaci részesedésüket.

A Nielsen adatai szerint a családi jégrémek júliusban átlagosan 526 forintba kerültek, ami 8 forintos emelkedést jelent a tavaly júliusihoz képest. Ezzel szemben az "impulz" jégkrémek ára 4 százalékkal csökkent, ezek átlagosan 130 forintba kerültek júliusban. A piackutatók szerint a csökkenés az alacsonyabb árú kereskedelmi márkák kedveltségének köszönhető.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.