A hűségkártyák kibeszélnek mindent vásárlási döntéseinkről
A kiskereskedelemben a versenyelőny eléréséhez kulcsfontosságú figyelembe venni a vásárlói igényeket – állítja az Economist Intelligence Unit „Intelligens kereskedelem: hogyan tegyük a vásárlást kellemes élménnyé” (Intelligent Merchandising: Creating a Unique Shopping Experience) című új háromrészes tanulmányának első kötete. A tanulmányt világszerte 180, a kiskereskedelemben vezető pozíciót betöltő szakember internetes megkeresésével készítették az SAP megbízásából.
Észt áruházlánc hűségkártyája. Megfigyelési tevékenység © stockmann.ee |
„Az ügyfélhűség azon múlik, hogy a kereskedők mennyire képesek megérteni vásárlóik érdekeit, értékeit és szükségleteit” – mondta el Nigel Holloway, az Economist Intelligence Unit amerikai részlegének kutatási igazgatója. „Tehát a kiskereskedők felelőssége, hogy minden lehetséges eszközt felhasználjanak arra, hogy új és lelkesítő módon kommunikáljanak vásárlóikkal” – tette hozzá.
A kutatás további fontos megállapításai a következők:
A kiskereskedők leginkább a hagyományos módszereket alkalmazzák ügyfeleik hűségének megerősítésére. A megkérdezett vezetők több mint fele alkalmaz új termékeket (63 százalék), helyi üzleti aktivitást (56 százalék) és nyújt az ügyfelek számára különleges kedvezményeket (52 százalék) azért, hogy növelje hűségüket.
Az ügyfelek elégedettsége és megtartása a promóciós tevékenységek legfontosabb mérőszáma. A promóciók sikerét a megkérdezettek 55 százalék a méri le az ügyfelek elégedettségén, míg 52 százalék az ügyfelek megtartásának arányát elemzi. 40 százalék uk használja a kiskereskedelmi eladótér egy négyzetméterére eső eladások számának elemzését
A vezetők nagymértékben támaszkodnak az értékesítési személyzetre a „vásárlói élmény” megfigyelésében. A kiskereskedelmi ipar legkevésbé megfizetett tagjai azok, akik a legmegbízhatóbban figyelemmel tudják kísérni az ügyfelek igényeit. Az áruházon belüli forgalom (31 százalék) és a vásárlói vélemények (31 százalék) az ügyfelek elégedettségének fontos mérőszámai.
„Elengedhetetlen, hogy megértsük mit akarnak a vásárlók, és pontosan azt nyújtsuk nekik a megfelelő időben, a megfelelő helyen és a megfelelő csatornán keresztül” – mondta el David Thomas, az SAP Retail vezető alelnöke. „A tanulmány megmutatja, hogy a kiskereskedőknek hosszú utat kell még megtenniük a végső cél eléréséig, de egyre inkább felismerik, hogy a tradicionális eljárásoknál többre van szükségük ahhoz, hogy valóban megérthessék ügyfeleiket” – tette hozzá.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
