2007. június. 07. 12:22 MTI/hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. június. 07. 12:22 Gazdaság

A Hochtief AirPort Konzorcium átvette a Budapest Airport irányítását

Lezárult a Budapest Airport tulajdonosváltása, a BA új vezérigazgatója Reinhard Kalenda, a Hochtief AirPort első embere lesz, az új tulajdonos a következő öt évben 261 millió eurót fordít a budapesti fejlesztésekre – közölte a BA.

A Ferihegy 2B terminál. Gazdasági motor
© hvg.hu
A BA korábbi tulajdonosa, a BAA és a Hochtief AirPort (HTA) által vezetett konzorcium hivatalosan is lezárta és befejezte a Budapest Airport tulajdonosváltásával kapcsolatos tranzakciót. Ezzel a HTA konzorcium megszerezte a BAA Budapest Airport-ban tulajdonolt részesedését, és átvette a BA irányítását és üzemeltetését.

A Hochtief AirPort Konzorcium Reinhard Kalenda-t, a Hochtief AirPort vezérigazgatóját jelölte a Budapest Airport vezérigazgatójának, a vezérigazgató-helyettesi posztra pedig Dimitrios Gatsonist, a HTA légiközlekedési igazgatóját nevezte ki.

Reinhard Kalenda a közlemény szerint azt mondta: régóta szerettek volna részesedést szerezni a Budapest Airport-ban, mert megítélésük szerint Ferihegynek nagy növekedési potenciálja van, és tökéletesen passzol a Hovhtief repülőtér-portfoliójába. Hozzátette: elkötelezettek Ferihegy hosszú távú fejlesztése mellett.

Az új vezetés mindenekelőtt a további fejlesztésekre, a repülőtér bővítésére és modernizálására fog koncentrálni – derül ki a közleményből. A következő öt évben 261 millió eurót fektet a konzorcium a ferihegyi repülőtér fejlesztésébe.

A Hochtief arra számít, hogy a BA regionális szerepe megerősödik, és tíz éven belül az utasforgalmat, a szolgáltatás minőséget és a hatékonyságot tekintve Közép-Kelet-Európa egyik legsikeresebb repülőtere, légiközlekedési központként pedig Budapest és Magyarország gazdasági növekedésének egyik motorja lesz.

A Hochtief AirPort a világ egyik legnagyobb magánkézben lévő és független repülőtér-üzemeltető és befektető társasága. A HTA a nemzetközi építőipari csoport, Hochtief leányvállalata. A társaságnak hat repülőtérben van részesedése: Athén, Budapest, Düsseldorf, Hamburg, Sydney és Tirana. 2006-ban a HTA repülőterek összesen 83 millió utast szolgáltak ki.

A Hochtief AirPort (49,666 százalék részesedése) mellett, a HTA konzorcium tagja a montreáli pénzügyi befektető, a Caisse de dépôt et placement du Québec (23,167 százalékkal), a szingapúri GIC Special Investments (23,167 százalékkal) és a frankfurti KfW IPEX-Bank (4 százalékos részesedéssel).

A Hochtief korábbi bejelentése szerint a vételár 1,9 milliárd euró volt, adósság nélkül, amelyet két részletben fizetnek ki a brit BAA-nak: az ügylet zárásakor, illetve 2011-ben.

Az ár nagyjából megfelel annak, amit a Hochtief konzorciuma a 2005 végi privatizációs pályázaton ajánlott a Budapest Airportért, és amellyel lemaradt a győztes BAA mögött. A BAA-t, amely a világ legnagyobb repülőtér-üzemeltetője, tavaly júliusban megvette a legnagyobb spanyol építőipari csoport, a Ferrovial, amely azonnal jelezte, hogy szabadulni kíván a BAA egyes külföldi érdekeltségeitől.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.