2007. április. 19. 17:27 MTI Utolsó frissítés: 2007. április. 19. 17:42 Gazdaság

Kétmillió ingyencsokival kér bocsánatot a Nestlé

Megkezdte 2,2 millió tábla tízdekás hagyományos csomagolású minőségi tejcsokoládé - ingyenes - kiküldését a svájci lakosságnak az ország nagy édesipari vállalata, a Nestlé. Így kér elnézést, hogy tavaly kihozta a műanyag-borítású tábláscsoki variációt, amivel a környezetet szeretők haragját vívta ki.

A svájci háztartások 95 százalékába jut el az ajándék csoki, az ország déli részén lakók nem kapnak, elkerülendő, hogy az ottani nyárias melegben idő előtt megolvadjon postaládájukban az édesség. A csokoládét kis levél kíséri, amiben a Nestlé arról biztosítja az olvasókat, és a csokoládé fogyasztóit, hogy ízlésüket mindig respektálja.

A "postai hadművelet" a gyártónak 3 millió svájci frankjába kerül. A megbocsátást kérő Cailler márka eladásai tavaly 24 százalékkal estek vissza. A tavaly piacra dobott új csokiöltözék egyes szakértők szerint több tíz millió svájci frank költséggel járt. A műanyagba csomagolást idén márciusban beszüntették. A Cailler egyébként tavaly árat emelt, ami az ellenzők sajtókampányát váltotta ki.
zöldhasú
Hirdetés