Megerősítette az Airbus A380-asának késését az EADS
Az Airbus anyacége, az EADS megerősítette az A380as szuperjumbo bevezetése újabb késésének hírét, ugyanakkor még korainak tartja annak kimondását, meddig tart - az immár harmadik - halasztás, vagy mennyibe kerül mindez a cégnek.
Airbus A380 próbaútra indul. Egy éves késés © AP |
Az Airbus vezérigazgatója, Christian Streiff, aki júliusban került a cég élére, 100 napot adott magának arra, hogy részletesen áttekintse az A380 - négy európai országban szétszórt - termelési programját.
A cég most kiadott közleménye azt is tartalmazza, hogy további részleteket négy héten belül közölnek majd. Korábban azt ígérték, szeptember végén már elérhetővé teszik az A380-as biztosnak tekinthető szállítási terveit.
Az Airbus jelentős büntetéseket fizethet majd azoknak a légitársaságoknak, amelyek előjegyzést adtak a valaha gyártott legnagyobb, 300 millió dolláros utasszállító repülőgép megvásárlására.
Az Air France már szerdán bejelentette, hogy értesítést kapott a gyártótól aról, hogy változások lehetnek a szállítási tervekben. A korábbi halasztásokért az Airbus a vezetékrendszer szerelésénél jelentkező problémákat tette felelőssé. Az EADS részvénye a mai nyitást követően újabb két és fél százalékkal gyengült.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.