2006. június. 14. 08:11 MTI Utolsó frissítés: 2006. június. 14. 08:13 Gazdaság

Az Airbus halasztja az A380-asok átadását

Veszélyezteti az Airbus előnyét a Boeinggel szemben, hogy a tervezettnél később adja át a megrendelőknek a megrendelt A380-asokat.

A nyugat-európai Airbus repülőgépgyár az eredeti tervhez képest kevesebbet fog átadni a megrendelőknek az új, A380-as óriásgépeiből, az elektromos vezetékek beszerelésének problémái miatt.

A Singapore Airlines még az idén megkapja első A380-asát, de jövőre csak kilenc repülőgépet adnak át a megrendelőknek az eredetileg tervezett 20-25 helyett, és utána is lesznek halasztások. A legnagyobb megrendelő, az Egyesült Arab Emírségek-beli Emirates légitársaság, amely összesen 43 A380-asra vár, már közölte, hogy "felülvizsgálja helyzetét" a halasztások miatt.

Eddig összesen 16 légitársaság rendelt 159-et a 300 millió eurós listaárú A380-asból. A gyártó szerint legalább 250-300 példányt kell eladni, hogy megtérüljön a 12 milliárd eurós fejlesztési költség. Elemzők szerint a halasztás veszélyezteti az Airbus előnyét az amerikai Boeinggel szemben.

Az Airbus anyavállalatánál, a francia-német-spanyol EADS-nál közölték, hogy az A 380-asok késlekedése miatt évente átlagosan 500 millió euróval kisebb üzemi eredmény várható 2007 és 2010 között a korábbi előrejelzésekhez képest.
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.