Egyre több a panasz az utazási irodákra
Sokszorosára nőtt a fogyasztói panaszok száma az utazási irodákkal szemben: sokszor csak a fizetéskor szembesülünk azzal, hogy a meghirdetett árnál jóval többet kell fizetni az utazásért - állítja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
A FEOSZ már régóta hiába szorgalmazza az utazási szolgáltatásokkal kapcsolatban az árak egységes feltüntetésének kikényszerítését. A szövetség erre korábban több alkalommal felhívta mind a hazai jogalkotó, mind a gazdálkodó szervezetek figyelmét, de eredménytelenül. Ugyanakkor a FEOSZ álláspontja szerint a hazai szabályozás alapján már most is kötelesek volnának az utazási irodák a teljes tájékoztatásra.
Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és -közvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke azt mondta: az utasnak meg kell néznie, hogy a meghirdetett árakba milyen költségek tartoznak bele, és melyek emelik tovább az összeget. Hozzátette, hogy ennek legkésőbb a szerződéskötéskor világossá kell válnia.
Az elnök szavai szerint az utazási irodák szövetsége szorgalmazza, hogy az irodák működését szabályozó és a szerződéskötésről szóló rendeletbe kerüljön bele az is, hogy az irodák módosíthassák árukat az üzemanyagok árának változásakor is.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége közérdekű keresetet indít a Neckermann Utazási Szolgáltató Kft. ellen, mert úgy véli, az utazási iroda jogszabályba ütköző módon nem tájékoztatja megfelelően a fogyasztókat a járulékos költségekről. Az iroda ugyanis egyik hirdetésében több díjat, így a kerozin pótdíjat és a kötelező biztosítás összegét nem tüntette fel.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.