2006. július. 24. 17:22 MTI Utolsó frissítés: 2006. július. 24. 17:24 Gazdaság

Egyre több a panasz az utazási irodákra

Sokszorosára nőtt a fogyasztói panaszok száma az utazási irodákkal szemben: sokszor csak a fizetéskor szembesülünk azzal, hogy a meghirdetett árnál jóval többet kell fizetni az utazásért - állítja a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).

A szövetség közleménye szerint amikor a fogyasztó a szállást, utazást, étkezést, és az ezzel összefüggő szolgáltatásokat egy utazási irodától, utazási csomagban vásárolja meg, már az ajánlatból tudnia kellene a teljes végösszeget.
 
A FEOSZ már régóta hiába szorgalmazza az utazási szolgáltatásokkal kapcsolatban az árak egységes feltüntetésének kikényszerítését. A szövetség erre korábban több alkalommal felhívta mind a hazai jogalkotó, mind a gazdálkodó szervezetek figyelmét, de eredménytelenül. Ugyanakkor a FEOSZ álláspontja szerint a hazai szabályozás alapján már most is kötelesek volnának az utazási irodák a teljes tájékoztatásra.
 
Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és -közvetítők Szövetségének (MUISZ) elnöke azt mondta: az utasnak meg kell néznie, hogy a meghirdetett árakba milyen költségek tartoznak bele, és melyek emelik tovább az összeget. Hozzátette, hogy ennek legkésőbb a szerződéskötéskor világossá kell válnia.
 
Az elnök szavai szerint az utazási irodák szövetsége szorgalmazza, hogy az irodák működését szabályozó és a szerződéskötésről szóló rendeletbe kerüljön bele az is, hogy az irodák módosíthassák árukat az üzemanyagok árának változásakor is.
 
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége közérdekű keresetet indít a Neckermann Utazási Szolgáltató Kft. ellen, mert úgy véli, az utazási iroda jogszabályba ütköző módon nem tájékoztatja megfelelően a fogyasztókat a járulékos költségekről. Az iroda ugyanis egyik hirdetésében több díjat, így a kerozin pótdíjat és a kötelező biztosítás összegét nem tüntette fel.
zöldhasú
Hirdetés