2006. március. 02. 16:30 MTI Utolsó frissítés: 2006. március. 02. 17:08 Gazdaság

Ötvenhárom millió eurós veszteség a karikatúrák miatt

A dán Arla tejipari cég – országának legnagyobb exportőre ezen a piacon – bejelentette, hogy a Mohamed karikatúrák miatt termékei ellen indított muzulmán fogyasztói bojkott 53 millió eurós veszteséget okozott eddig. Az összeg közel áll a legutóbb nyilvánosságra hozott 2004.évi éves nyereségének értékéhez.

A vállalat reményét fejezte ki, hogy az év végére talán sikerül majd korábbi éves forgalmának felét elérnie. A forgalomból a szaúdi bojkott éves szintre vetítve több mint 400 millió eurónyit vehet ki.

Változatlanul úgy néz tehát ki, hogy a dán Arla lehet az észak-európai állam termékei ellen számos muzulmán országban meghirdetett vásárlási bojkott fő vesztese. A múlt hónap elején közel másfél millió eurós napi veszteséget számolt ki elmaradó közel-keleti eladásai miatt.

Egy – a Danske Bank elemzője által – korábban készített számítás szerint, ha húsz jelentősebb fogyasztást képviselő muzulmán országban teljesen beszüntetik a dán cikkek, szolgáltatások vásárlását, az egy év alatt 1,3 milliárd euró körüli üzleti veszteséget okozhat Dánia cégeinek.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.