2006. február. 17. 16:46 MTI Utolsó frissítés: 2006. február. 17. 16:50 Gazdaság

Az eladott játékok háromnegyede kínai

A nemzetközi játékpiacra kerülő termékek háromnegyedét Kínában gyártják – állítja a kínai ágazati kamara. A kínai gyártmányú játékok 60 százaléka az Egyesült Államokba kerül.

Kínai számítások szerint a nemzetközi játékpiacra kerülő játékok 75 százaléka Kínában készül. Azzal együtt, hogy a kínai játékpiac is óriási, hiszen közel jár a 300 millióhoz az országban élő 14 évesnél fiatalabbak száma.

A kínai ágazati kamara szerint a kínai gyártmányú játékok 60 százaléka közvetlenül az Egyesült Államok piacára kerül. Kuangtung tartomány a kínai játékgyártás fellegvára, innét kerül ki a kínai játékok 60 százaléka.

Az ágazati illetékesek szerint az export azért (is) jelentős, mert jóllehet sok a gyerek Kínában, évente mindegyikükre átlagban 3,6 amerikai dollárnak megfelelő összeget költenek játékvásárlás címén. A fejlett országokban a költési átlag ennek csaknem tízszerese. Máskülönben a kínai játékipar értékének több mint felét szívná fel a kínai piac, azaz 3,75 milliárd dollárnyit.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.