2006. január. 26. 15:44
MTI
Utolsó frissítés: 2006. január. 26. 15:50
Gazdaság
Megugrott a mobileladások száma
Tavaly 810 millió darab mobiltelefon készülék kelt el, 19 százalékkal több mint egy évvel korábban, ami a fejlődő gazdaságok erőteljes keresletének köszönhető.
Az idén várhatóan 15 százalékkal 930 millió darabra emelkedik az értékesítés - jelzi a Strategy Analytics piackutató vállalat tanulmánya, amit az öt legnagyobb mobiltelefon gyártó negyedéves eredmény beszámolóját követően hozott nyilvánosságra.
Elsősorban a déli félteke, India és Afrika kereslete hajtotta fel a világpiaci forgalmat - mutat rá Neil Mawston a piackutató cég elemzője. A globális értékesítési forgalom előreláthatólag 2007-ben töri át az egymilliárd darabos küszöböt.
A legnagyobb szállító változatlanul a finn Nokia 34,2 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi negyedik negyedévben, kissé magasabbal az egy évvel korábbi 33,6 százaléknál. A Nokia új modelleket mutatott be mind az olcsó, mind pedig az exkluzív osztályban. Piaci részesedését azonban csak csökkenő átlagár és haszonkulcs mellett volt képes növelni. A fejlődő piacokon a mobiltelefonok értékesítési sikere szorosan összefügg a 40 dollár körüli árú olcsó modellek megjelenésével.
A második legnagyobb, a Motorola ledolgozott valamennyit lemaradásából a Nokia mögött és 18,3 százalékra növelte tavalyi negyedik negyedévi piaci részesedését az egy évvel korábbi 16,2 százalékról. A javulást a RAZR modellcsalád sikerének köszönhető, Minden három eladott Motorola készülékből egy ehhez a családhoz tartozott. A Motorola a negyedik negyedévben 41 százalékkal növelte eladásait, míg a többiek átlagosan 28 százalékkal. A Strategy Analytics a RAZR modell nyilvánvaló sikere ellenére túl kockázatosnak tartja a Motorola egy modellcsaládra támaszkodó politikáját.
A Samsung Electronics piaci részesedése 11,1 százalékra emelkedett 10,7 százalékról a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Koreai versenytársa az LG Electronics az öt legnagyobb csoportjának leggyengébbel szereplő tagja, értékesítésnek negyedik negyedévi 17 százalékos javulásával. A japán-svéd Sony Ericsson közel áll az LG piaci pozíciójának elhódításához a tavaly bemutatott walkman-telefonok jó piaci fogadtatásának köszönhetően. Mindkét cég 6,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az LG hajszálnyi előnyével.
A piac vesztesei az öt nagy csoportján kívüli gyártók voltak, amelyek együttes piaci részesedése 23,3 százalékra csökkent a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 26 százalékról
Elsősorban a déli félteke, India és Afrika kereslete hajtotta fel a világpiaci forgalmat - mutat rá Neil Mawston a piackutató cég elemzője. A globális értékesítési forgalom előreláthatólag 2007-ben töri át az egymilliárd darabos küszöböt.
A legnagyobb szállító változatlanul a finn Nokia 34,2 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi negyedik negyedévben, kissé magasabbal az egy évvel korábbi 33,6 százaléknál. A Nokia új modelleket mutatott be mind az olcsó, mind pedig az exkluzív osztályban. Piaci részesedését azonban csak csökkenő átlagár és haszonkulcs mellett volt képes növelni. A fejlődő piacokon a mobiltelefonok értékesítési sikere szorosan összefügg a 40 dollár körüli árú olcsó modellek megjelenésével.
A második legnagyobb, a Motorola ledolgozott valamennyit lemaradásából a Nokia mögött és 18,3 százalékra növelte tavalyi negyedik negyedévi piaci részesedését az egy évvel korábbi 16,2 százalékról. A javulást a RAZR modellcsalád sikerének köszönhető, Minden három eladott Motorola készülékből egy ehhez a családhoz tartozott. A Motorola a negyedik negyedévben 41 százalékkal növelte eladásait, míg a többiek átlagosan 28 százalékkal. A Strategy Analytics a RAZR modell nyilvánvaló sikere ellenére túl kockázatosnak tartja a Motorola egy modellcsaládra támaszkodó politikáját.
A Samsung Electronics piaci részesedése 11,1 százalékra emelkedett 10,7 százalékról a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Koreai versenytársa az LG Electronics az öt legnagyobb csoportjának leggyengébbel szereplő tagja, értékesítésnek negyedik negyedévi 17 százalékos javulásával. A japán-svéd Sony Ericsson közel áll az LG piaci pozíciójának elhódításához a tavaly bemutatott walkman-telefonok jó piaci fogadtatásának köszönhetően. Mindkét cég 6,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, az LG hajszálnyi előnyével.
A piac vesztesei az öt nagy csoportján kívüli gyártók voltak, amelyek együttes piaci részesedése 23,3 százalékra csökkent a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 26 százalékról
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
Gazdaság
MTI
2005. december. 09. 09:30
Kiszáll a GPRS mobilpiacról a Matsushita
Gazdaság
MTI
2005. november. 25. 10:51
A vártnál több mobilt vesznek a világon
Gazdaság
MTI
2005. november. 22. 12:37
Új mobilgyártó lépett a magyar piacra
Gazdaság
2005. november. 18. 11:04
Széles sávra váltanak a mobilcégek
Gazdaság
MTI
2005. október. 20. 14:35
Rekordforgalmat könyvelhettek el a mobiltelefon gyártók
Itthon
MTI
2006. január. 05. 14:35
Magyar tanyavilág: mobiltelefon van, internet nincs
Tech
MTI
2006. január. 21. 11:09