Permentesen adják el a Budapest Airportot
A Budapest Airport privatizációjáról szóló ez év júniusi kormányhatározat október 26-án publikált módosítása egyértelművé tette, hogy permentesen értékesítik a BA Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat tulajdoni hányadot megtestesítő részvénycsomagját, mert a privatizációs szervezet helyt áll az új tulajdonost esetleg érő károkért.
A határozat emlékeztetett arra, hogy az LRI megszüntetéséből és a Ferihegy Utasterminál Fejlesztő Kft. (FUF) működtetési jogainak 2002. eleji megszűnéséből eredő - jogerős bírói ítélettel alátámasztott - követelés tekintetében az ÁPV Rt.-nek kell helytállni.
Az ügy hátterében az áll, hogy a kanadai Airport Development Corporation (ACD), amely a 2/B utasforgalmi terminál befektetőjeként a FUF Kft. 34 százalékos résztulajdonosa volt, választott bírósághoz fordult a magyar államot perelve az elmaradt haszonért.
A kormányhatározat szerint, ha a tranzakciós dokumentumok aláírását követően születik jogerős és kötelező erejű határozat a kanadai fél javára, akkor az ÁPV Rt. a BA Rt.-nek megtérít minden olyan összeget, amelyet a BA Rt.-nek a fenti határozat alapján ki kell fizetnie.
A határozat hozzáteszi, az ÁPV Rt-nek meg kell térítenie a BA Rt. új többségi tulajdonosának minden kárát (kivéve az elmaradt hasznot) amely abból ered, hogy a vagyonkezelői jogok gyakorlásában korlátozza, vagy megakadályozza az új tulajdonost a jogerős és kötelező erejű határozat.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.