Egyre több az ismeretlen márkájú gyümölcslé a polcokon
Az uniós csatlakozás óta nőtt a kétes eredetű, ismeretlen márkájú, vagy nem márkázott gyümölcslevek magyarországi importja – írja piaci tapasztalatokra hivatkozva a Világgazdaság.
A teljes hazai élelmiszer-behozatal tavaly több mint 20 százalékkal bővült, és a lap szerint az ismeretlen márkájú áruknak ma legalább 5-10 százalékos a súlyuk a citrom- és gyümölcslépiacon - írja a lap.
Az olcsón behozott termékek származása és összetétele sokszor ellenőrizhetetlen, és a külföldi gyártókra nem vonatkoznak a szigorú magyar élelmiszer-biztonsági követelmények sem.
Az importált italok – miként az élelmiszerláncok 20-25 százalékos részarányt képviselő saját márkás termékei is – lassan, de biztosan háttérbe szorítják a hazai gyártók márkázott citrom- és gyümölcsleveit.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.