2005. március. 19. 13:48 MTI Utolsó frissítés: 2005. március. 19. 13:54 Gazdaság

Kampány a túl zsíros élelmiszerek ellen

Az Európai Fogyasztók Szervezete (BEUC) európai kampányt indít a gyerekkori elhízás visszaszorítása és az egészséges táplálkozás elterjesztése érdekében, amelyhez csatlakozott az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) is.

Az OFE közleménye szerint a fogyasztók világnapja kapcsán indított akcióban 27 ország mintegy 40 civil fogyasztóvédelmi szervezete vesz részt.

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezetének adatai szerint néhány európai uniós országban a felnőtt népesség több mint fele túlsúlyos, minden ötödik gyermek elhízottnak tekinthető. Az európai halálozások mintegy feléért a szív és érrendszeri betegségek a felelősek, s az esetek mintegy harmadának hátterében a helytelen táplálkozási szokások állnak.

Az akcióhoz csatlakozott szervezetek hét követelést fogalmaztak meg. Ezek szerint a helyes táplálkozásnak az európai politika kiemelt részét kell képeznie, a fogyasztók alapvető joga, hogy helyes információkkal rendelkezzenek az egészséges táplálkozásról. A termékeken szereplő táplálkozási információknak világosabbnak kell lenniük. Követelik a fogyasztóvédők azt is, hogy legyen tilos bizonyos termékeket egészségesként népszerűsíteni.

Szintén a követelések között szerepel, hogy a gyártók, kiskereskedők és a közétkeztetés szereplői csökkentsék az élelmiszerekben a zsír, a cukor és a só mennyiségét, valamint a magas zsír-, cukor- és sótartalmú élelmiszerek gyerekeket célzó marketingjét korlátozni kell.

A civil fogyasztóvédelmi szervezetek szerint minden fogyasztónak alapvető joga, hogy hozzájuthasson egészséges, ugyanakkor megfizethető élelmiszerekhez. Meggyőződésük, hogy az ipar fontos szerepet játszik az elhízással kapcsolatos problémák megoldásában, hiszen bizonyos tekintetben okozói is a problémának.

Az OFE korábban is szót emelt a túl zsíros, cukros vagy sós élelmiszerek negatív hatásai ellen, külön hangsúlyt fektetve a gyerekek és fiatalok helyes táplálkozására - emlékeztet a közlemény.

A magyar szervezet az európai kampányhoz csatlakozva egyebek mellett hangsúlyozza a gyerekkori elhízás veszélyeit, és szorgalmazza, hogy az iskolai büfék egészséges ételeket kínáljanak.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.