Agresszív terjeszkedésre készül a Budapest Bank
A Budapest Bank Rt. (BB) az adósságrendező hitel után további innovatív termékek piacra dobását tervezi, növeli az értékesítési pontok számát és jóval többet költ majd marketingre - mondta Mark Arnold vezérigazgató kedden.
A vezérigazgató elmondta: a BB eddigi legjobb évét zárta. A bank 2004-ben 11,23 milliárd forint, az előző évinél 26 százalékkal magasabb mérleg szerinti nyereséget ért el a konszolidált, magyar (MSZSZ) szerinti kimutatások alapján. A mérlegfőösszeg 16 százalékkal bővült és 2004 végén 454,346 milliárd forintot ért el.
Az idei évre a BB jelentős - mintegy 5 milliárd forint kiadással járó - beruházást tervez, ezért tavalyi eredményéből nem fizet osztalékot - mondta a vezérigazgató.
A BB a fejlesztések miatt 2005-re a tavalyihoz hasonló nyereséget tervez. A pénzügyi intézményekre kirótt különadó mintegy 1 milliárd forinttal csökkenti a profitot. A mérlegfőösszeg a bank tervei szerint 14 százalékkal bővül és 2005 végén eléri majd az 510 milliárd forintot. A hitelek állománya 25, a kezelt vagyon 24 százalékkal emelkedik az idén.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.