2005. január. 17. 11:11 Utolsó frissítés: 2005. január. 17. 11:14 Gazdaság

Hungarikum a kínai piacon

Márkaboltot nyitott a Herendi Porcelánmanufaktúra Rt. a 12 millió lakosú kínai Shanghajban - közölte a cég marketing menedzsere.

Szuszky Tibor tájékoztatása szerint a 100 négyzetméter alapterületű herendi márkabolt a világváros legelegánsabb bevásárlóközpontjában található. Hozzátette: az üzletben elsősorban a manufaktúra legnépszerűbb mintáival megfestett és világszerte keresett étkészletek kínálnak, de természetesen vásárolhatók dísztárgyak és figurális herendi porcelánok is.

A herendi menedzser megjegyezte: az üzlet induló árukészlete 100 millió forintra tehető, s a 2005. évi forgalmát 200 millióra tervezték. Közlése szerint a shanghaji üzlet létesítése 40 millió forintba került.

zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.