2004. december. 15. 17:19 MTI Utolsó frissítés: 2004. december. 15. 17:23 Gazdaság

Mintegy 17 ezer polgári repülőgép találhat gazdára 2023-ig

A kelet-ázsiai gazdasági fellendülés és a sokasodó diszkont légitársaságok hatalmas keresletet ébresztenek új repülőgépek iránt a következő két évtizedben: 2004 és 2023 között összesen 17 300 utasszállító és teherszállító repülőgépre lesz szükség összesen 1,9 ezer milliárd dollár értékben – áll az Airbus előrejelzésében.

Az európai repülőgépgyártó várakozásai szerint ebből 1250 masina 450 személynél nagyobb kapacitású óriásgép lesz. Értékben az óriásgépek a piac egyötödét teszik majd ki.

Az Airbus előretekintésében a légi utasforgalom megháromszorozódásából indul ki. Prognózisa szerint évente 5,3 százalékkal emelkedik majd az utasok száma. A légi teherforgalom évi 5,9 százalékos növekedést érhet el. Itt 700 új gépre és 2400 átépített gépre lesz szükség – véli a repülőgépgyártó.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.