Franciák és osztrákok is érdeklődhetnek a Malév iránt
Kínai, francia és akár osztrák jelentkezők is ajánlatot tehetnek a Malév privatizációs pályázatán. A kormány ma tárgyalja a cég magánosításáról szóló előterjesztést.
Egyelőre csak nem hivatalos célzások láttak napvilágot arról, hogy kik és milyen megfontolásból érdeklődnek - számol be a lap. Készségét fejezte ki a szorosabb kapcsolatokra a forgalmát tekintve negyedik kínai légitársaságnak számító Hainan Airlines (HNA), amelyben – az amerikai American Aviation cégen keresztül – Soros György magyar származású milliárdos is tulajdonos. A HNA honlapja szerint a tulajdon hatvan százaléka a kínai állam vagy állami tulajdonú vállalkozások kezében van, s a magántulajdonosok közül a Soros-féle társaság vezeti sort 14,8 százalékkal.
Elvileg nem zárható ki, hogy a SkyTeam nemzetközi légiszövetség vezető tagja, a francai–holland Air France–KLM holding (AF–KLM) kisebb részesedést vásárol a Malévban, amely novembertől társult tag lehet a szövetségben. Ebben pont az a cseh CSA segíti a Malévet, amelyiket integrációba, vagyis egy későbbi csatlakozásra hívta az AF–KLM francia vezérigazgatója.
Az osztrák Austrian Airlines (AUA) vezérigazgatója, Vagn Sörensen a Wirtschaftsblatt minapi számában ismét nem zárta ki, hogy a cég részt vesz a közép- és kelet-európai térségben működő légitársaságok magánosításában. Elismerte ugyanakkor, hogy az ezen vállalatok által képviselt piac nem túl nagy, s az AUA már eddig is kiterjedt hálózatot működtet földrészünk ezen övezetében. Az AUA néhány hete jelezte érdeklődését az Air Bulgaria bolgár légitársaság magánosítási pályázata iránt is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.