2004. június. 18. 10:15 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

A Rover Lengyelország helyett Kínát választotta

A brit autógyár stratégiai partnerségről szóló megállapodást írt alá a legnagyobb kínai autógyárral.

A Rover korábban komolyan mérlegelte, hogy a varsói Daewoo FSO-ba fektet be - írta a PAP lengyel hírügynökség. A Rover tulajdonosa, a Phoenix Venture Holdings nyilatkozatot adott ki, mely szerint a kínai partnerrel, a Shanghai Automotive Industry Corporationnel aláírt megállapodás lehetővé teszi új modellek fejlesztésének finanszírozását és az MG, illetve Rover márkák bevezetését a világpiacon. A kínai hatóságoknak még hivatalosan jóvá kell hagyniuk a megállapodást.



A Rover a kínai tárgyalásokkal párhuzamosan a lengyel kormánnyal is megbeszéléseket folytatott a varsói Daewoo FSO autógyárba történő esetleges befektetésről, bár már egy ideje nyilvánvalóvá vált, hogy Kínát fogja választani.



A Rover korábban azt fontolgatta, hogy a Daewoo FSO-ban szerelnék össze az angliai gyártásból kivont 45-ös luxusmodellt. A gépkocsikat közép-európai piacokon értékesítették volna. A tervezett befektetés értékét 125 millió dollárra becsülték. A Rovernek 4 százalékos részesedése van a brit autópiacon.

(MTI)
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Gyükeri Mercédesz 2025. január. 08. 13:14

Hipóval mosott tojás, tesztek horribilis áron, na meg a rendeleti kormányzás – emlékszik, milyen volt a covid magyar módra?

Magyarország az a hely, ahol az öt éve elkezdődött világjárvány a túlárazott és felesleges beszerzésekről, a kormányzati propagandáról, az oroszok és a kínaiak helyzetbe hozásáról, a parlamenti demokrácia szembeköpéséről és az információk eltitkolásáról szólt. No és persze a nyunyókáról.