2004. március. 25. 16:51 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

A Fiattól vár mentőövet a Zastava autógyár

A szerb Zastava autógyár tárgyalásokat kezd a jövő hónapban az olasz Fiat autógyárral egy lehetséges kooperáció kialakításáról.

A korábbi privatizálási tervek és a Peugeot-Citroen csoporttal, a Toyota és a Volkswagen autógyárakkal folytatott tárgyalások zsákutcába jutottak, mivel a Zastava elvetette az olcsó értékesítést és a fejlesztési beruházásokat ajánló konstrukciókat.



A Zastava 4500 alkalmazottja fejenként három autót gyártott tavaly. A Zastava a becslések szerint 212,2 millió dollár kárt szenvedett a NATO 1999-es légitámadásai során. A 2003-as 13 ezerről az idén 31 ezerre tervezi növelni termelését, ami még mindig messze elmarad 60 ezres kapacitásától.



A gyár most arra számít, hogy vagy a Fiat, vagy egy másik autógyár vagy lehetővé teszi valamelyik modelljének az összeszerelését, vagy pedig eladja neki valamelyik típusának platformját, amelyre egy saját modellt fejleszthetne ki. (MTI)
zöldhasú
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.