2004. március. 24. 11:11 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Egymilliárdot takaríthat meg a Pannonplast 2006-ig

Öt leányvállalatát adja el és a műszaki műanyaggyártásra fókuszál a jövőben a Pannonplast Rt., amely tavalyi vesztesége után 2006-ban már az árbevételének 5 százalékára rúgó profitot kíván elérni.

A társaság igazgatósága kedden hagyta jóvá a három évre szóló középtávú költségcsökkentési stratégia elemeit, amelyet Zoltán Csaba elnök-vezérigazgató szerdán sajtótájékoztatón ismertett. "Az idei év a konszolidáció éve, 2005-2006 pedig a növekedésé lesz" - mondta.



A Pannonplast még az idén elad öt leányvállalatot, és ezt követően elsősorban műszaki műanyagokat és fogyasztási csomagolási anyagokat gyárt majd. Az öt értékesítésre kijelölt leányvállalat: MÜKI, Kaposplast, PP Karbantartó, Multicard és a Recyclen. Ezek a vállalatok gazdálkodási méretüket és tevékenységüket tekintve nem tartoznak a cég alaptevékenységéhez.



A társaság célkitűzése, hogy idén 1,3 milliárd forintos üzemi eredmény mellett már nettó profitot termeljen. A profit összege a Pannonplast tervei szerint 2006-ra már az árbevétel 5 százalékát éri el. A tervek szerint két év alatt a cég egymilliárd forintos költségmegtakarítást kíván elérni.



A társaság élni kíván a regionális terjeszkedés lehetőségeivel is, mely elsősorban az EU csatlakozásra váró országok felé (Románia, Bulgária) irányulna. A regionális terjeszkedéssel párhuzamosan már a meglévő piacokon lévő termékek fejlesztésére kívánnak összpontosítani.
zöldhasú
Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.