2011. március. 29. 22:11 MTI Utolsó frissítés: 2011. március. 29. 21:53 Hazai gazdaság

PSZÁF-alelnök: ügyfélbarát pénzügyi fogyasztóvédelem kell

A korrektség és az átláthatóság a legfontosabb a pénzügyi fogyasztóvédelmi politikában - mondta Balogh László, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) alelnöke a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán megrendezett ötödik Pécsi Pénzügyi Napokon.

Balogh László előadásában hangsúlyozta: a gazdasági válság nyomán indult meg a pénzügyi rendszer reformja az Európai Unióban. Az év eleje óta működő új struktúra, az Európai Pénzügyi Felügyeleti Rendszer (ESFS), amelyben a nemzeti és az európai szintű felügyeleti hatóságok szorosan együttműködnek. Mint mondta: a szervezet egyes bizottságai még csak most kezdik el definiálni, hogy mit is jelent a fogyasztóvédelem a pénzügyi szektorban, így a nemzetközi szabályozás egyelőre embrionális állapotban van.    

A magyar pénzügyi fogyasztóvédelmi politika kapcsán az alelnök kiemelte: fontos a korrektség, az átláthatóság. Meg kell mutatni például, hogy a nagyobb hozam nagyobb kockázatot is hordoz - tette hozzá.    

”Léteznek generációkon átívelő üzenetek, mint például a „csak biztosítóhoz ne menj, fiam!”. Ezeken változtatni kell. A nagy biztosítóházak 4-500 éves múltra tekintenek vissza, a fogyasztók megnyerése hosszú távon mindenkinek hasznos lenne” - emelte ki.    

Balogh László hozzátette: a PSZÁF szeretné meghonosítani a proaktív és ügyfélbarát pénzügyi fogyasztóvédelmet. Az alelnök kitért rá: heteken belül megkezdhetik tevékenységüket a felügyelet által létrehozott civil fogyasztóvédelmi hálózat irodái, egyelőre nyolc vidéki nagyvárosban. Ha a rendszer beválik, nem zárható ki, hogy pár év alatt kétszámjegyűvé válik a vidéki irodák száma - tette hozzá.

zöldhasú
Hirdetés