Autópályán Splitig
Napokon belül már Splitig autópályán lehet végigszáguldani a magyar határtól – ennek köszönhetően vélhetően az eddigieknél is többen választják úti céljukként a horvát tengerpartot a jövőben. Horvátország ugyan igyekszik több lábra állni, ám továbbra is az idegenforgalom a meghatározó ágazata.
Autópálya-díjak külföldön |
Közlekedési előírások, autópálya-díjak és más hasznos tudnivalók azoknak, akik Horvátországban, Szlovéniában, Ausztriában, Szlovákiában, Ukrajnában, Romániában, esetleg Szerbiában kívánják eltölteni nyári szabadságukat. Kattintson! |
A tengerpartra való lejutás pedig az idei nyártól még egyszerűbb és gyorsabb: a fő szezonra már autópályán, megszakítás nélkül lehet eljutni Zágrábból a dél-dalmáciai nagy kikötővárosba, Splitbe, miután átadják a forgalomnak Dalmáciában a Pirovactól Splitig húzódó 33 km-es autópálya-szakaszt is.
Ezzel együtt az idén újabb, csaknem száz díjköteles kilométert adnak át a forgalomnak. Horvátországban jelenleg 928,8 kilométer autópálya és gyorsforgalmi út van, amelyek zömmel díjkötelesek - tette hozzá a lap. A magyar turisták már a horvát határtól autópályán mehetnek a tengerre, akár Rijeka, akár Split felé. A javában zajló tízéves horvát sztrádaprogram szerint 2008-ig 1500 kilométerre bővül az autópálya-hálózat hossza.
Példamutató a lap szerint, ahogy Horvátország az elmúlt években látványosan javította közúti infrastruktúráját. Szakértők szerint ez elsősorban annak köszönhető, hogy nemzeti kérdéssé vált a sztrádaépítés, s ennek megfelelően sem a választási ciklusok, sem pedig az éppen hatalmon lévők – politikai vagy egyéb megfontolásból – nem akadályozzák a fejlesztéseket, nincs megtorpanás.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.