Gasztro hvg.hu 2015. június. 26. 19:11

Egyedi palack a legjobb boroknak

A Mészáros Borház prémium vöröse került elsőként a szekszárdi borvidék hivatalos palackjába. Kizárólag a Szekszárdi Borászok Céhének tagjai használhatják az orosházi öblösüveggyárban készült egyedi palackokat.

 

A különleges üveg első mintadarabjait tavaly szeptemberben mutatták be a Szekszárdi Szüreti Napok alkalmából. Az orosházi öblösüveggyárat üzemeltető O-I (Owens-Illinois Inc.) csapata és a borászok aktív együttműködésével megalkotott palack bevezetésének célja: egységes arculat és egységes borkészítési stílus legyen köthető a borvidék nagy boraihoz, melyeket szigorú kritériumrendszer alapján minősítenek, hogy csak a legkiválóbb borok kerülhessenek a palackba.

A borvidék egyik legismertebb borászata, a Mészáros Borház elsőként tölti borait – a 2012-as évjáratú Kadarkát és 2013-as Kékfrankost és Bikavért a szekszárdi palackba. A pincészet több mint 25 ezer üveget rendelt. Prémium borai nem csupán hazánkban, hanem külföldön is igen kedveltek, így a szekszárdi palackba töltött borokkal a borvidék jó hírnevét tovább erősítik.

Mészáros

A 75 cl-es burgundi formát idéző palackon a város címere és neve található. Olyan színes üvegből, úgynevezett uvag színben készült az olaszországi Mezzocorona-ban, az O-I gyárban, amely megvédi a benne lévő borokat az UV sugárzás káros hatásaitól. Ez különösen a vörös borok esetében fontos. 

Mészáros

„Nagy öröm számunkra, hogy a szekszárdi palack története folytatódik és a Mészáros Borház minőségi borai kerülnek ebbe a különleges üvegbe elsőként. Bízunk benne, hogy a szekszárdi borászok összefogását hirdető palackok egyre több hazai és külföldi fogyasztóhoz jutnak el és egyre több borrégióban követik majd a szekszárdiak példáját” – nyilatkozta Szabó József az O-I Magyarország Értékesítési vezetője.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.