Az elmúlt évben 5,8 milliárdszor került a vásárlók kosarába Coca-Cola, és ezzel világelső lett a napi fogyasztási cikkek kategóriájában. A top 10-es listán dobogós még a Nescafé és a Pepsi.
A napokban került nyilvánosságra a Kantar Worldpanel jelentése a Brand Footprint rangsor napi fogyasztási cikkek / FMCG / 2013-as forgalmi adataival – adja hírül az Élelmiszer Online. A világ fogyasztóinál egyértelmüen a Coca-Cola vezet. 120 millió vásárlással erősített rá az előző évre, és közelit a 6 milliárd felé. A növekedés elsősorban a közép-amerikai, kolumbiai, mexikói, thaiföldi, oroszországi, írországi és németországi vásárlóknak köszönhető. Az egyetlen márka, amit a világon a fogyasztók több mint 40 százaléka választ az adott kategóriában. Úgy néz ki, a rivális Pepsitől, a maga 26 százalékával nem kell különösebben tartaniuk.
A Brand Footprint az ételek, italok, egészség- és szépségápolási cikkek, más háztartási termékek kategóriájában méri a világ 35 országának fogyasztói adatait.
Az italok top 10-es listáján nálunk kevésbé ismert márkákat is találunk: 1. Coca-Cola, 2. Nescafé, 3. Pepsi, 4. Sprite, 5. Tang, 6. Milo, 7. Fanta, 8. Minute Maid, 9. Lipton és a 10. a Gatorade.