Gasztro hvg.hu/ élelmiszer online 2014. május. 20. 10:15

Top 10 ital – Coca-Cola mámorban a világ

Az elmúlt évben 5,8 milliárdszor került a vásárlók kosarába Coca-Cola, és ezzel világelső lett a napi fogyasztási cikkek kategóriájában. A top 10-es listán dobogós még a Nescafé és a Pepsi.

A napokban került nyilvánosságra a Kantar Worldpanel jelentése a Brand Footprint rangsor napi fogyasztási cikkek / FMCG / 2013-as forgalmi adataival – adja hírül az Élelmiszer Online. A világ fogyasztóinál egyértelmüen a Coca-Cola vezet. 120 millió vásárlással erősített rá az előző évre, és közelit a 6 milliárd felé. A növekedés elsősorban a közép-amerikai, kolumbiai, mexikói, thaiföldi, oroszországi, írországi és németországi vásárlóknak köszönhető. Az egyetlen márka, amit a világon a fogyasztók több mint 40 százaléka választ az adott kategóriában. Úgy néz ki, a rivális Pepsitől, a maga 26 százalékával nem kell különösebben tartaniuk.

AP

A Brand Footprint az ételek, italok, egészség- és szépségápolási cikkek, más háztartási termékek kategóriájában méri a világ 35 országának fogyasztói adatait.

Az italok top 10-es listáján nálunk kevésbé ismert márkákat is találunk: 1. Coca-Cola, 2. Nescafé, 3. Pepsi, 4. Sprite, 5. Tang, 6. Milo, 7. Fanta, 8. Minute Maid, 9. Lipton és a 10. a Gatorade.

Világ Németh András 2024. november. 30. 12:30

Így halnak meg Oroszországban a semmiért az észak-koreai katonák

Amerikai illetékesek is megerősítették, hogy észak-koreaiak is voltak azok között a katonák között, akik a napokban az oroszországi Kurszk térségében életüket vesztették egy brit manőverező robotgépekkel végrehajtott ukrán támadásban. Közben az is kiderült, hogy a Putyin segítségére vezényelt távol-keleti katonák zsoldja leginkább Kim Dzsong Un diktátort és környezetét gazdagítja.