Gasztro hvg.hu/ élelmiszer online 2014. május. 20. 10:15

Top 10 ital – Coca-Cola mámorban a világ

Az elmúlt évben 5,8 milliárdszor került a vásárlók kosarába Coca-Cola, és ezzel világelső lett a napi fogyasztási cikkek kategóriájában. A top 10-es listán dobogós még a Nescafé és a Pepsi.

A napokban került nyilvánosságra a Kantar Worldpanel jelentése a Brand Footprint rangsor napi fogyasztási cikkek / FMCG / 2013-as forgalmi adataival – adja hírül az Élelmiszer Online. A világ fogyasztóinál egyértelmüen a Coca-Cola vezet. 120 millió vásárlással erősített rá az előző évre, és közelit a 6 milliárd felé. A növekedés elsősorban a közép-amerikai, kolumbiai, mexikói, thaiföldi, oroszországi, írországi és németországi vásárlóknak köszönhető. Az egyetlen márka, amit a világon a fogyasztók több mint 40 százaléka választ az adott kategóriában. Úgy néz ki, a rivális Pepsitől, a maga 26 százalékával nem kell különösebben tartaniuk.

AP

A Brand Footprint az ételek, italok, egészség- és szépségápolási cikkek, más háztartási termékek kategóriájában méri a világ 35 országának fogyasztói adatait.

Az italok top 10-es listáján nálunk kevésbé ismert márkákat is találunk: 1. Coca-Cola, 2. Nescafé, 3. Pepsi, 4. Sprite, 5. Tang, 6. Milo, 7. Fanta, 8. Minute Maid, 9. Lipton és a 10. a Gatorade.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?