Nem mondanánk, hogy Teréz anya kötényéből bújtak ki, de azért a mostani kampányukkal nem vallanak szégyent. Ősztől új borral rukkol ki az angliai Tesco, ami első kézből érkezik egy dél-afrikai farmról.
Pár hete a Tesco hivatalos facebook oldalán figyelemre méltó felhívás látott napvilágot: segíts megalkotni a világ első közösségi borát. Látogatóikat, potenciális vásárlóikat szólították fel, hogy vegyenek részt egy, a tervek szerint októberben forgalomba kerülő bor kitalálásában. A szőlőfajta kiválasztásától, a címkézésig, a névadásig.
Ezzel egyrészt a saját közösségüket építik, másrészt segítenek egy távoli közösségnek, ami elég messze esik a cég londoni központjától. A dél-afrikai - Stellenbosch borrégióhoz tartozó - Enaleni farm kap így lehetőséget arra, hogy szőlőtermésüket feldolgozottan, kész termékként is eladhassák, ráadásul közvetítőket kiiktatva, egyenesen a forgalmazóhoz juttatva. Termésből - feltételezhetően - van bőven, hiszen a farm neve zulu nyelven azt jelenti, a "hely, ahol több van az elégnél", csak éppen valamit kezdeni is kell vele.
Hamarosan kiderül, milyen eredménnyel járt a közösségi kampány, még július 15-ig ketyeg a "boróra".