2012. január. 16. 21:09 MTI Utolsó frissítés: 2012. január. 16. 21:42 Gasztro

A magyarok a vöröset szeretik

A vörösbort kedvelik leginkább a magyar borfogyasztók és főként otthoni fogyasztásra vásárolnak kedvenc italaikból.

A Borászportál internetes bormagazin által 2011 őszén négyezer fő részvételével készített online felmérés szerint a magyarok gyakran fogyasztanak bort: a megkérdezettek tíz százaléka bevallása szerint naponta, ötven százalékuk pedig legalább hetente. 

A borfogyasztók körében nem meglepő módon a száraz bor megítélése a legszélsőségesebb. Közel ugyanannyian preferálják leginkább ezt a fajtát, mint amennyien az utolsó helyen említik. A résztvevők legnagyobb arányban vörösborpártiak - olvasható a Borászportál közleményében. A borvidékek közül kiemelkedő Villány, Eger és Tokaj népszerűsége, de Badacsony, Szekszárd, valamint Dél-Balaton és a Balaton-felvidék is nagyon kedvelt.

A válaszadók nyolcvan százaléka otthon, hatvan százaléka vendégségben fogyaszt bort. Ezzel összefügg, hogy ötven százalékuk saját fogyasztásra, húsz százalékuk vendégvárásra vásárol.

A válaszokból kiderül, hogy főként az 1000-2000 forint közötti borokat vásárolják, de jelentős még az 500-1000 forintos palackár választása is. A válaszok alapján az átlagosan kifizetett palackár 1400 forint körül volt. Leggyakrabban szuper- és hipermarketben szerzik be a borokat. A felmérés eredményeit részletesen a január 19. és 21. között megrendezésre kerülő XII. Magyarországi Bormarketing Konferencián ismerteti a Borászportál.

hvg360 Tiszóczi Roland 2024. december. 03. 20:00

„Kib*szott okos vagyok!” – így döntötték be Jeffrey Skilling könyvelési trükkjei a világ egyik legnagyobb cégbirodalmát

Az 1985-ben alakult Enron tizenöt év alatt Amerika ötödik legnagyobb vállalatává nőtt százmilliárd dollár feletti forgalommal, a „nyereségességének pedig nincsenek határai, csak ha te állítod fel azokat” – vélték a vezetők. A hihetetlen eredmények kulcsfigurája Jeffrey Skilling – a vállalat egykori tanácsadójából lett vezérigazgató –, aki kreatív pénzügyi ötleteivel a világ egyik legnagyobb vállalati sikerét, majd végül csődjét hozta össze. Nagy csalások című sorozatunk legújabb cikke.