A megszokottnál nagyobb forgalomról számoltak be a Borszerda akcióhoz csatlakozó éttermek. A minőségi magyar borokat és a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kampányban az idei két Borszerdán több mint 200 étterem kínálta fél áron a kiváló magyar borokat, ezzel is kedvet csinálva az étterembe járáshoz.
Az idei két tematikus Borszerda akcióhoz csatlakozott vendéglátóhelyek 50, míg a borkereskedések 10 százalékos kedvezményt adtak a minőségi magyar boraik árából. Az Agrármarketing Centrum és a Nemzeti Bormarketing Alap által támogatott akcióban részt vevő vendéglátóhelyek azokat a vendégeket várták, akik szívesen fogyasztanak minőségi magyar borokat féláron az ebéd vagy a vacsora mellé.
Az akcióhoz csatlakozó éttermek a szokásosnál nagyobb forgalomról számoltak be az őszi Borszerdák napjain. A vendéglősök azzal együtt is sikeresnek tartják a kampányt, hogy egyik-másik helyen elmaradt a forgalom a tavalyitól. E mögött ugyanis a nehezebb gazdasági helyzetet látják, nem pedig a magyar borok iránti érdeklődés csökkenését.
Az idei első Borszerda szeptember 21-re esett, akkor a fehérborok voltak terítéken, november 9-én pedig a vörösek következtek. A korábbi Borszerda-kampányokban is részt vevő vendéglősök szerint hosszabb távon annak ellenére is megéri csatlakozni a sorozathoz, ha egyből nem is ellensúlyozza a fél áron adott borok okozta bevételkiesést a forgalom növekedése. Viszont felébreszti az érdeklődést, kedvet csinál az étterembe járáshoz. Nagy szükség van a boros és a vendéglátós szakma összefogására. S ezek a Borszerdák kifejezetten jót tesznek az együttműködésnek – vélekednek az akcióban részt vevő vendéglátósok és kereskedők.
A Borszerdákon a kedvezményes borfogyasztás mellett az ételek is előtérbe kerülnek. A részt vevő éttermek ajánlásai a kóstolás mellett az egymáshoz passzoló borok és fogások harmóniájára fókuszálnak. Sokat számít a hely atmoszférája, a kiszolgálás, a szakértő útmutatás is, s mindez együtt ad komplex gasztronómiai élményt. Az éttermek mellett pincészetek, borkereskedések is csatlakozhattak a borfogyasztást népszerűsítő kampányhoz. Ők legalább 10 százalék kedvezményt biztosítottak a vásárlóknak. A pincészetek borkatalógusaiból az érdeklődők az interneten már előre kiválaszthatták a beszerezni tervezett szortimentet.
Igen látogatott volt a kampány honlapja, ahol asztalt is lehetett foglalni a csatlakozó éttermekbe. A honlapot csaknem tízezren keresték fel, a kampány Facebook-oldalát pedig több mint 2300- an lájkolták. A Facebook-oldal látogatói a szerencséjüket is kipróbálhatnak: mindkét Borszerdához nyereményjáték kapcsolódott, egy sor meglepetést tartogatva a szerencsés nyertesek számára.