Az Egyesült Királyság diszkont légitársasága, az easyJet vitte el a pálmát fehérborával egy nemzetközi, vaktesztes megméretésen.
Az ingyenes nemzetközi járatkereső oldal, a Skyscanner szervezte azt a vakkóstolásos bortesztet, amelyen a legnagyobb légitársaságok járatainak fedélzetein kínált borokat minősítették. A tízfős szakértői zsűri, tagjai közt olyan szaktekintélyekkel, mint Juel Mahonney, a Wine Women&Song-tól és Rocco Forte, az edinburghi ötcsillagos Balmoral Hotel borszakértője, 12 vörös- és 12 fehérbort értékelt. Az utóbbi kategóriában aztán lett nagy meglepetés, amikor kiderült, hogy az abszolút nyerőnek minősített Louis Mondeville Cotes de Gasgogne francia bort a fapados társaság fedélzetén szolgálják fel. Pedig a szakértők előzetesen az AirFrance, a British Airwaways, az Emirates vagy a Virgin Atlantic befutására tippeltek.
"A kóstoló előtt magas elvárásaim voltak olyan légitársaságokkal szemben, mint például az Emirates, akik nagy összegeket költenek a minőségi fedélzeti ételekre és italokra. Kellemesen csalódtam" – állapította meg James Cave, a Skyscanner borszakértője, aki a regularwino.com borblogot is jegyzi. Arra is felhívta a figyelmet, hogy jó tudni, 9 ezer méteren az ízérzékelés tompul, az alacsonyabb oxigéntartalom miatt pedig a bor nem úgy szellőzik, mint a földön, így a légitársaságoknak ezt is figyelembe kell venniük, amikor bort választanak.
Az 1995-ben alakult easyJet a kezdeti két belföldi járat után ma már 560 útvonalon 29 országba repíti az utasokat, akiknek természetesen a fedélzeti szolgáltatásokért külön fizetniük kell. Most aztán hurrázhatnak a repdeső borisszák, hogy leperkált euróikért, fontjaikért díjnyertes borral kényeztethetik magukat a diszkont fapadon.