2011. június. 23. 21:19 hvg.hu Utolsó frissítés: 2011. június. 23. 21:07 Gasztro

Hogyan lehet erős márkát építeni?

Erőteljesebben együtt kell működnie a civil és állami szférának az élelmiszer-biztonság érdekében. Erről egyeztetett az élelmiszerlánc-felügyeletért és az agrárigazgatásért felelős államtitkár a Magyar Márkaszövetség tagvállalataival a szervezet legutóbbi közgyűlésén.

Az élelmiszer-biztonság és élelmiszerellátás kérdése világszerte az érdeklődés előterébe került, többek között a sajnálatosan egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok miatt. Ma Magyarországon egyértelmű állami és lakossági elvárás a hazai fogyasztók egészségének védelme, a rossz minőségű, bizonytalan eredetű élelmiszerek kiszűrése a piacról. Ennek a jogos elvárásnak a szakhatóságok rendszeres és kiemelt ellenőrzésekkel is igyekeznek eleget tenni.

Hogy a hazai fogyasztókhoz kizárólag biztonságos, jó minőségű élelmiszerek kerülhessenek, nem csak eredményes hatósági ellenőrzésekre, hanem a tisztességes piaci szereplőkkel való folyamatos, konstruktív párbeszédre is szükség van. A hazai vállalkozások tapasztalatait, visszajelzéseit figyelembe véve gyorsabb és hatékonyabb lehet a jogalkotás és a jogalkalmazás is. Erről is egyeztetett az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár, Kardeván Endre és a Magyar Márkaszövetség, mint szakmai-érdekvédelmi szervezet a június 22-i közgyűlésén.

„Az élelmiszeripar hazánk gazdaságának mindig is kiemelten jelentős ágazata volt. Az élelmiszer-feldolgozásban vannak még kiaknázatlan lehetőségek. A minisztérium fő feladata, hogy az élelmiszeripar fejlesztésével ezen lehetőségeket kihasználjuk. Ehhez elsősorban magas hozzáadott értékű, kiváló minőségű termékek előállítására van szükség belföldi és a külföldi piacokra egyaránt. A magas feldolgozottsági élelmiszerek előállításának támogatására az idei évben jelentősen több európai uniós forrás áll a vállalkozások rendelkezésére” – mondta Kardeván Endre.

Az államtitkár azt is elmondta, hogy itthon az élelmiszer-biztonság színvonala meghaladja az európai átlagot. Ács Tamás, a Magyar Márkaszövetség elnöke   hozzátette, piaci oldalról ennek legfőbb biztosítéka a felelős gyártói magatartás, a fogyasztói igények figyelemmel kisérése, az innováció, a termékfejlesztés, és minőségbiztosítás iránti elkötelezettség. „Sikereink záloga a márka és a fogyasztó közötti bizalom. Erős márkát építeni csak a fogyasztók segítségével s javára lehetséges, és érdemes. Közös érdekünk az állammal, hogy kiváló minőségű, az élelmiszer-biztonsági szabályoknak teljes mértékben megfelelő termékek kerüljenek a boltok polcaira”- fogalmazott az elnök.

A Magyar Márkaszövetség 1995 óta látja el a hazai márkás napi fogyasztási cikk-gyártó (FMCG) cégek érdekvédelmét. A jelenleg 60 tagvállalat 13 ezer főt foglalkoztat, összesített éves forgalmuk 1 300 milliárd forint. A szövetség célja olyan szabályozási és üzleti környezet kialakítása, melyben a vállalkozások közötti kemény, de tisztességes verseny egyszerre ösztönzi az innovációt és a fenntarthatóságot, ezáltal teremtve   értéket a jelen és a jövő fogyasztóinak egyaránt.