Leárazással népszerűsítik a drága borokat Londonban
London-szerte új taktikával igyekeznek megnyerni a jó boroknak vendégeiket az elegáns éttermek: radikálisan csökkentik a drága borfajták árát.
A D & D étteremhálózat kétezer 50 fontos (16 ezer forintos) vagy drágább minőségi borféle árát szállította le március 14-ig tartó akciója keretében. A promóció csak ideiglenes, ám a cél világos: ahhoz, hogy több palackkal fogyjon az exkluzív borokból, csökkenteni kell az éttermi felárat.
"Fantasztikusan jól fogadták a vendégek már az első napon" - mondta Des Gunewardena, az elegáns étteremlánc vezetője, aki szerint nem valamiféle emberbaráti gesztusról van szó. Jobb szeretnék, ha a drágább boraikat rendelnék a vendégek, mintsem hogy csak az olcsóbbakból fogyjon. Kínálatukban szerepel egy palack 1995-ös Chateau Petrus 1450 fontért (közel félmillió forint), egy üveg Cristal Louis Roederer 2002/2004-es pezsgő viszont 323 fontról (104 ezer forintról) 156 fontra (50 ezer forintra) lett leértékelve.
Más londoni éttermek is átírták borlapjuk árait. A Bob Bob Ricard luxusétterem 50 fontnál nem tesz rá többet semmilyen csúcsszínvonalú bor árára. "Jó okot adunk a vendégeinknek a feljebb lépésre" - magyarázta Leonid Shutov, az étterem társtulajdonosa. "Míg az átlagos éttermekben a borok zömét palackonként 20 fontért (6500 forintért) kínálják, nálunk a borok többségének ára messze magasabb ennél. Ez tehát egy +én is nyerek, te is nyersz+ szituáció: meglehetős engedményt kínálunk, a vásárló pedig szenzációs vásárt csinál."
Jeffrey Benson, a Nemzetközi Bor és Élelmiszer Társaság londoni fiókjának vezetője szerint az éttermek 60 százalékos haszonkulccsal árulják a borokat. Bob Bob Ricard az 1988-as Pol Roger cuveé-t 153 fontért (50 ezer forintért) ajánlja palackonként, miközben más londoni vendéglátó helyeken akár ezer fontot (322 ezer forintot) is elkérnek a nedűért.
Shutov azonban úgy tartja: "bizonyos borokból más éttermekben hat palackkal fogy évente, de nálunk több mint ezer."