Kötelező kalóriatáblázat a briteknél
Előbb csak ajánlotta, most már kötelezni fogja az angol kormány a vendéglőket, gyorséttermeket és pubokat, hogy étlapjaikon vezessék be a fogások kalóriatartalmának feltüntetését.
Ki gondolta volna, hogy a hamburgerfaló amerikaiak után az eddig nem éppen haspókoknak hitt briteket is össznemzeti fogyókúrára akarják fogni. A kormány ugyanis fent nevezett intézkedését az elhízás ellen meghirdetett harc jegyében foganatosítja. Bevezetésképpen önkéntességet vártak el a vendéglátóhelyektől. Amelyek, úgy tűnik, nem siettek új étlapokat nyomtatni, hogy feltüntessék, mennyi kalóriát is küldenek magukba egy-egy szerény löncsölés alkalmával a szigetlakók. Andrew Lansley egészségügyi miniszter már kilátásba helyezte a törvénymódosítást, mi szerint a hivatalos szervek türelme véges, s ha nem akaródzik az önkéntesség, akkor jön a kötelesség.
A brit élelmiszerszabvány hivatal (FSA) ugyan kidolgozott egy kalóriatáblázatos sémát a legérzékenyebb szegmensre, vagyis a gyorséttermi hálózatra, de erre a legnépszerűbbek közül csak a Pret a Manger és a Real Greek reagált. Előbbi viszont kormányintézkedés nélkül, idáig is feltüntette üzleteiben az árak mellett a kínálatában szereplő saláták, szendvicsek, levesek, sütemények kalóriatartalmát., s letette voksát a biotermékek mellé. A Pizza Hut és a Harverster kísérletképpen bevezette a dolgot, de felhagytak vele, hogy miért, azt nem indokolták meg.
A KFC és a Burger King nemigen hajlik az önkéntességre. Míg más láncok, mint például a Costa Coffee és a Starbucks - utóbbi a fair trade támogatásáért éppen most kapta meg az európai kávéipar döntéshozóitól "A legetikusabb Vállalat" díjat - az üzletekben kitett prospektusokban tüntetik fel, mi hány kalóriát tartalmaz, milyen összetételű. S van jó néhány gyorsétterem, amelyik arra hivatkozik, a honlapján minden információ megtalálható.