2007. december. 03. 16:31 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. december. 03. 16:30 Gasztro

A csoki Mikulás a legnépszerűbb

A karácsonyi édességek forgalma várhatóan idén is meghaladja a 2 milliárd forintot. Míg a Mikulás figurára több mint 1 milliárd forintot költöttek a fogyasztók 2006 telén, addig a Mikulás csomagokra csak 400 milliót.

Ezután következtek az értékesítési rangsorban az ajándékcsomagok játékkal, az adventi naptárok, a karácsonyfára való csoki díszek, és az egyéb üreges figurák.
Úgy tűnik, az idén az árakat tekintve az ajándékcsomagok kissé drágulnak, de a csokoládé figurákból és a Mikulás csomagokból igen széles az olcsóbb választék.

A legkeresettebbnek a Mikulás figurák számítanak.Tavaly decemberben az egy kilóra jutó fogyasztói átlagára 2057 forint volt ,ami mindössze 8 forinttal több, mint egy évvel korábban. Három esztendeje még magasabb, 2147 forintos átlagárat regisztráltak.
A Mikulás csomagok fogyasztói átlagára 2004 decemberben, 2101 ft/kg , 2005-ben 1775 forint volt, majd tavaly 1788 forint.

A fogyasztói felmérések szerint a családok tavaly 53%-ban a hipermarketekben vásárolták meg a Mikulás-napi meglepetéseket, 26%-os volt a szupermarketek és a diszkontok ,végül 10% a hagyományos üzletek részesedése.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?