2007. november. 27. 09:50 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. november. 27. 09:54 Gasztro

Sör az üzleti vacsorán is

Egy most készült kutatás szerint a sörnek nemcsak a baráti, családi összejöveteleken, de az üzleti megbeszéléseken is létjogosultsága van.

Az európaiak 29 százaléka előszeretettel rendel sört az üzleti vacsorákon, megbeszéléseken is – derül ki többek között a SABMiller európai sörfogyasztási szokásokat vizsgáló kutatásából. Az üzleti találkozók alkalmával való sörfogyasztásban a svédek, a dánok, a spanyolok és a franciák járnak az élen. Meglepő módon a sörkedvelő szlovákoknak ez csak ritkán jut eszükbe, mint ahogy a hollandokra, az olaszokra sem jellemző. A magyarok is ez utóbbi csoportba tartoznak, bár a hazai sörfogyasztási szokások napjainkban jelentősen átalakulóban vannak.

Az európaiak 81 százaléka, a magyarok 84 százaléka vallja, hogy a sör a családi, baráti összejövetelek nélkülözhetetlen kelléke. A sörkedvelők legszívesebben az otthoni, családi étkezések közben, vagy egy baráti társaságban, ismerősökkel, kollegákkal fogyasztják kedvenc italukat. Emellett egyre jellemzőbb - elsősorban a fiatal felnőtt korosztályra - a pubokban való sörözés.

„Egyre erősödő tendencia, hogy az otthoni és az éttermekben, pubokban történő sörfogyasztás jelentősen eltér egymástól” – mondta Agócs Mónika, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatok vezetője. „Napjainkban a fogyasztók már az alkalomnak megfelelően választják ki a sört is.”

A SABMiller kutatása alapján a doboz, az üveg és a korsó versenyéből egyértelműen a korsó kerül ki győztesen. Az európaiak 74 százaléka, a magyarok 71 százaléka részesíti előnyben a gyöngyöző szénsav és az olvadó fehér habkorona által nyújtott minőségi sörélményt.