Gyerekkori elhízás és a reklámok
Az elhízás számlájára írható a hazai közvetlen egészségügyi kiadások 6 százaléka. Magyarországon a felnőtt lakosság 37 százaléka túlsúlyos, mintegy ötöde elhízott. Ebben a reklámoknak is szerepe van.
Kikből lesz az elhízott generáció?! © sxc.hu |
Az újabb riasztó adatokat kommentálva megjegyezte: aggasztó, hogy a gyerekek körében is terjed az elhízottság. Alapítványa kezdeményezést indí-tott az egészségtelen élelmiszerek gyerekeket megcélzó reklámozásának korlátozására.
Az utóbbi időben több pozitív lépést tett ebben az ügyben az Európai Unió is - hozta fel az alapítványi elnök, és utalt az EU egészségügyi miniszterei által jóváhagyott Elhízás Elleni Chartára. A miniszterek sürgetik az energiadús ételek és italok kereskedelmi promóciójának szabályozását, és felhívják a figyelmet: rossz étkezési szokások kialakulásához, gyerekkori elhízáshoz vezethet a magas zsír- só- vagy cukortartalmú és alacsony ásványi anyag tartalmú élelmiszerek és italok reklámozása.