2007. március. 15. 15:26 MTI Utolsó frissítés: 2007. március. 21. 19:26 Gasztro

Gyerekkori elhízás és a reklámok

Az elhízás számlájára írható a hazai közvetlen egészségügyi kiadások 6 százaléka. Magyarországon a felnőtt lakosság 37 százaléka túlsúlyos, mintegy ötöde elhízott. Ebben a reklámoknak is szerepe van.

Kikből lesz az elhízott generáció?!
© sxc.hu
A egészségtelen étrend, életmód nyomán kialakuló elhízás a szív- és érrendszeri betegségek fontos kockázati tényezője - figyelmeztetett  dr. Nagy András, a Magyar Nemzeti Szívalapítvány elnöke.

Az újabb riasztó adatokat kommentálva megjegyezte: aggasztó, hogy a gyerekek körében is terjed az elhízottság. Alapítványa kezdeményezést indí-tott az egészségtelen élelmiszerek gyerekeket megcélzó reklámozásának korlátozására. 

Az utóbbi időben több pozitív lépést tett ebben az ügyben az Európai Unió is  - hozta fel az alapítványi elnök, és utalt az EU egészségügyi miniszterei által jóváhagyott Elhízás Elleni Chartára. A miniszterek sürgetik  az energiadús ételek és italok kereskedelmi promóciójának szabályozását, és felhívják a figyelmet:  rossz étkezési szokások kialakulásához, gyerekkori elhízáshoz  vezethet a magas zsír- só- vagy cukortartalmú és alacsony ásványi anyag tartalmú élelmiszerek és italok  reklámozása.  

hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.