2007. március. 15. 15:26 MTI Utolsó frissítés: 2007. március. 21. 19:26 Gasztro

Gyerekkori elhízás és a reklámok

Az elhízás számlájára írható a hazai közvetlen egészségügyi kiadások 6 százaléka. Magyarországon a felnőtt lakosság 37 százaléka túlsúlyos, mintegy ötöde elhízott. Ebben a reklámoknak is szerepe van.

Kikből lesz az elhízott generáció?!
© sxc.hu
A egészségtelen étrend, életmód nyomán kialakuló elhízás a szív- és érrendszeri betegségek fontos kockázati tényezője - figyelmeztetett  dr. Nagy András, a Magyar Nemzeti Szívalapítvány elnöke.

Az újabb riasztó adatokat kommentálva megjegyezte: aggasztó, hogy a gyerekek körében is terjed az elhízottság. Alapítványa kezdeményezést indí-tott az egészségtelen élelmiszerek gyerekeket megcélzó reklámozásának korlátozására. 

Az utóbbi időben több pozitív lépést tett ebben az ügyben az Európai Unió is  - hozta fel az alapítványi elnök, és utalt az EU egészségügyi miniszterei által jóváhagyott Elhízás Elleni Chartára. A miniszterek sürgetik  az energiadús ételek és italok kereskedelmi promóciójának szabályozását, és felhívják a figyelmet:  rossz étkezési szokások kialakulásához, gyerekkori elhízáshoz  vezethet a magas zsír- só- vagy cukortartalmú és alacsony ásványi anyag tartalmú élelmiszerek és italok  reklámozása.  

hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.