A Bill Clinton elnök szeretőjeként ismertté vált Lewinsky célja, hogy kimozdítsa az embereket politikai apátiájukból.
A Reformation divatház arra kérte fel Monica Lewinskyt, hogy legyen a márka reklámarca abban a kampányban, amelyben választási részvételtre buzdítanak – írja a BBC.
Lewinsky a kampány honlapjának azt nyilatkozta, szerinte fontos, hogy mindenki hallassa a hangját, aminek a legjobb módja a demokrácia legfontosabb eleme, a szavazás jogának gyakorlása. Hozzátette: az ember csak akkor reklamálhat a következő négy évben, ha leadta a voksát a választáson.
Arra a kérdésre, hogy miért vállalta el a felkérést, Lewinsky az Elle magazinnak azt mondta, célja, hogy kimozdítsa frusztráltságukból és politikai apátiájukból az amerikaiakat.
1998. január 17-én a Drudge Report című, a szaftos és provokatív hírgyártásban addig is jeleskedő online lap elsőként hozta nyilvánosságra azt az értesülést, amelyen a Newsweek szerkesztői már jó ideje ültek, és amelyből kiderült, hogy Bill Clintonnak viszonya volt egy Monica Lewinsky nevű fehér házi gyakornokkal. A sztori elképesztő médiavihart kavart, a mainstream sajtó, egész pontosan a Washington Post végül január 21-én tálalta először a volt gyakornok nevével fémjelzett botrányt, amely aztán kitöltötte Clinton elnökségének hátralévő részét, felelevenítette az amerikaiak ismereteit az alkotmányossági felelősségre vonás, azaz az impeachment intézményéről, és a közbeszéd témájává emelte az orális szexet. A botránnyal hosszabban ebben a cikkben foglalkoztunk:
Országomat egy orális szexért? Húsz éve Bill Clinton sliccét leste a világ
A Lewinsky-botrányként elhíresült ügy a felláció témájában elmélyítette ugyan az amerikaiak tudását, de azt már nehezebb volt dekódolni, hogy mennyire összetett és kártékony tud lenni a szex és a hatalom találkozása. Húsz évvel később már jobban látszik, hogy működött a hatalmi dinamika, Monica Lewinsky viszont még mindig nem tud szabadulni a szégyentől.
A Monica Lewinskyról szóló további cikkeinket ide kattintva találja.