Nyilvánossá válnak novembertől a Netflix nézettségi adatai, miután a streamingszolgáltató leszerződött egy független közönségméréssel foglalkozó ügynökséggel.
A BBC, az ITV és még vagy 300 másik műsorszolgáltató nézettségét is mérő brit ügynökséggel, a Barbbal (Broadcasters' Audience Research Board) szerződött le a Netflix.
A közönségméréssel foglalkozó, független cég már novembertől fogja közölni a Netflix számait, így először fognak az újságírók, a versenytársak és a hirdetők pontos képet kapni arról, hogy mennyire futnak jól vagy rosszul a tartalmak a népszerű streamingszolgáltatón – adta hírül a BBC. Eddig a Netflix csupán esetlegesen számolt be a nézettségi adatokról, és csak a sikeres produkciók esetében.
A Netflix elmozdulása a transzparencia felé azzal állhat összefüggésben, hogy a hírek szerint egy, a mostaninál is olcsóbb előfizetési opciót tennének lehetővé, azonban ebben az esetben reklámok is kerülnek majd a tartalmak elé.