Az ENSZ felmérése szerint a legszegényebb országok iskoláinak több mint felében nincs ivóvíz.
A válságok miatt csaknem 222 millió gyermek oktatása szenved hátrányt – közölte kedden Genfben az ENSZ válságövezeti oktatásügyekkel foglalkozó alapja. A szervezet friss felmérése szerint 78 millióra tehető azon 3 és 18 év közötti fiatalok száma, akik nem részesülnek közoktatásban, további 20 millióan pedig éhesen és pszichológiai támogatás nélkül végzik el az iskolát. Mintegy 120 millió gyerek jár ugyan iskolába, de képtelen elsajátítani az alapvető olvasási és számtani képességeket.
A legszegényebb országok iskoláinak több mint felében nincs ivóvíz, és a tanulók 40 százaléka tud csak naponta kezet mosni. Az oktatási intézményeknek pedig csak mintegy harmadában van megbízható áramellátás.
A Nem várhat az oktatás nevű ENSZ-alap manapság leginkább Afganisztánban, a Kongói Demokratikus Köztársaságban, Dél-Szudánban és Jemenben a legaktívabb, de az ukrajnai iskolásokat és menekülteket is segíti. A felmérés végeztével "222 millió álom" címmel kampányt indítottak a közösségi médiában adománygyűjtés céljából, melyben a kormányzati szervezeteken és alapítványokon kívül magánszemélyek adományaira is számítanak.