A 21 éves, Francis Bourgeois néven alkotó brit fiatal letarolta a közösségi médiát trainspotting videóival: a mérnöknek tanuló fiatal a karanténidőszak óta posztol hihetetlenül lelkes, egyperces felvételeket arról, ahogy elhaladó vonatokról mesél és tombol, amikor elsüvítenek. Nem meglepő, hogy hamarosan sztárok is csatlakoztak a kalandjaihoz, és mára nagynevű márkákat reklámoznak vele.
Bár a közösségi média, és pláne a TikTok világában gyakorlatilag bárkiből, bármiért lehet szupersztár, Nagy-Britanniát és a globális internetközösséget jelenleg egy 21 éves mérnökhallgató srác azzal tartja lázban,
hogy különleges, vagy éppen teljesen átlagos vonatokat örökít meg, azaz trainspottol.
Művésznevén Francis Bourgeois, hivatalosan Luke Nicholson az angliai járványügyi korlátozások idején kezdett el posztolni 2020 végén, alig több, mint egy évvel később pedig már 2,2 millióan követik TikTokon és 1,3 millióan Instagramon. Videóin röviden bemutatja az érkező szerelvényt, majd két kameraállásból veszi, ahogy elhalad (jobb esetben pedig dudál is): míg kézikamerájával a mozdonyra fókuszál, a homlokára rögzített GoPro a saját arcát veszi, meglehetősen előnytelen szögből. A sikernek viszont talán pont utóbbi az egyik legfontosabb része: Nicholson átütő lelkesedése rendkívül pozitív tartalommal töltötte meg a közösségi médiát egy alapvetően nehéz időszakban, a trainspotting pedig a „furcsa” gyerekek hobbijából internetes szenzációvá nőtte ki magát.
Francis Bourgeois karakterében (aki a nevét egy 19. századi festőtől örökölte) a gyermeki ártatlanság árad az olyan videókon, ahol elbúcsúztat a bontóba tartó vonatokat, eksztázisba kerül amikor egy mozdony a Star Wars birodalmi indulóját fütyüli el, hanyatt esik egy kempingszékben a menetszéltől, vagy éppen egy félreérthető nevű vonatot lát befutni egy állomásra. Éppen ezért került a kommentelők kereszttüzébe, amikor megjelentek tinédzserkori fotói, amelyen konditeremben, illetve barátaival vagánykodva látható, egészen eltérő külsővel, mint a mai felvételeken, ahol ódivatú ruhákban, hosszú hajjal szerepel. Nicholson ezekre a kritikákra több videójában is válaszolt: képekkel és anekdotákkal mesélte el, hogy kicsi korától rajongott a vonatokért, és egészen hetedikes iskolás koráig a kedvenc hobbija volt a modellvasútjaival játszani, ám ekkor új iskolába került, és nem tudott beilleszkedni, ezért kezdett el máshogyan viselkedni, és készültek róla az ominózus felvételek. Állítja: a járványügyi lezárások alatt visszatalált a hobbijához, és az erről készült videókkal megerősítést kapott, hogy nem „ciki”, amit csinál.
Arról pedig, hogy mennyire sikeressé lehet válni egyperces vonatos videókkal, nem csak a követők száma árulkodik. Nicholsont hamar megkeresték vasúti társaságok, hogy közösen népszerűsítsék a vonatozást, megfordult a legnézettebb brit reggeli műsorban, és többek között a volt futballista Thierry Henryval és a zenész Joe Jonasszal is csinált közös videót. Nemrégiben pedig a Gucci és a North Face ruhakollaborációjának arcaként jelent meg: a promóciós cég Highsnobiety felvételein kalauzként pózol egy 9000 dolláros (2,75 millió forint) kabátban és 2000 dolláros (600 ezer forint) nadrágban. A luxusdivatipari reklámcég szerint hasonlóan a jegyellenőrökhöz, akik a vonatra szállókat ellenőrzik, a luxusba való belépés is egyre tágabb és sokszínűbb köröket érint, akiket már az olyan, pozitív töltetű internetes karakterek tudnak „beengedni”, mint Nicholson.