Sokan számítanak arra, hogy ezek a változások velünk is maradnak.
Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, tízből hatan válaszoltak így az EY friss, 16 ezer fő megkérdezésével készült nemzetközi kutatása során. A megkérdezettek közel harmada a jövőben is rugalmasan szeretne dolgozni, és arra számít, hogy javulni fog a munka és a magánélet egyensúlya.
Ami a vásárlásokat illeti: a válaszadók 59 százaléka állította, hogy a korábbinál alaposabban megfontolja, mire ad ki pénzt, és 53 százalékuk vallotta azt, hogy ha teheti, inkább megjavít vagy megjavíttat valamit ahelyett, hogy egyszerűen lecserélné.
A fogyasztók 50 százaléka gondolja azt, hogy a világjárvány óta jobban kihasználja a digitális megoldásokat, 37 százalékuk pedig online szerzi be azokat a termékeket, amelyekért korábban a boltba ment volna le. A felmérésbe bevontak 34 százaléka állította, hogy többet költött streaming videószolgáltatásokra az elmúlt hat hónapban, mint korábban.