Lehet az ünnep is száraz, nemcsak a november.
Egyre nagyobb az érdeklődés a másnaposság nélküli ünnepekre – legalábbis Nagy-Britanniában. Az alacsony vagy nulla alkoholtartalmú italok eladása 17 százalékkal fog nőni az idei évben az Egyesült Királyságban, a nagy brit áruházláncok a Waitrose-tól a Tescóig pedig mind a kereslet fellendüléséről számolnak be. Ez a trend a karácsony előtti időszakban is érzékelhető, sokan megpróbálkoznak azzal, hogy a mindfulnesst alkalmazzák az ivási szokásaikban is – írja a Guardian.
Az alkoholmentes italok iránti keresletet táplálja azt is, hogy egyre szélesebb és változatosabb opciók állnak rendelkezésre, ami megkönnyíti az absztinenciát, illetve a mértéktartó ivást. Ezeknek a termékeknek a népszerűségében szerepet játszik az is, hogy a gyártók az ízekre és a csomagolásra is nagyobb hangsúlyt fektetnek.
A Club Soda nevű, tudatos alkoholfogyasztást népszerűsítő közösség alapítója, Laura Willoughby azt mondta, sokan azért akarják mérsékelni az alkoholfogyasztásukat, mert szeretnének „jelen” lenni a barátaik és családtagjaik társaságában – különösen igaz ez a járvány időszakára, amikor ezek a találkozók a fertőzésveszély miatt sokszor elmaradtak. Másoknál szempont az is, hogy kevesebb alkohollal kevesebb az esélye a veszekedéseknek is.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: