Mexikó kulturális kisajátítással vádolja a Zarát több másik ruházati üzletlánc mellett.
Mexikó kulturális kisajátítással vádolja a Zara, az Anthropologie és a Patowl ruházati márkákat, azt állítva, hogy azok mexikói őslakosok művészetének motívumait használták fel kollekcióikban anélkül, hogy az érintett közösségeknek valamilyen haszna lenne a ruhák eladásából.
A mexikói kulturális minisztérium – Alejandra Frausto kulturális miniszter által aláírt – levélben kért magyarázatot mindhárom globális vállalattól arra, hogy „milyen alapon sajátítanak ki kollektív tulajdont”.
A szaktárca szerint mindhárom cég a dél-mexikói Oaxaca államban élő őslakos közösségektől származó motívumokat használt fel.
#29May México pide explicación a Zara por apropiación cultural de diseños https://t.co/JsNu91oRhU#NoticieroVenevision #Economía #México #Zara pic.twitter.com/apY5uGv33c
— Noticiero Venevisión (@noticierovv) May 30, 2021
Nem ez az első eset, hogy Mexikó népi motívumainak másolásával vádol meg ruházati céget.
Két évvel ezelőtt a Carolina Herrera divatháza szólították fel levélben annak beismerésére, hogy őslakosok művészetének motívumait használták a Resort 2020 kollekcióban. Akkor a divatház kreatív igazgatója, Wes Gordon egy közleményben állítólag úgy nyilatkozott, hogy a kollekció „a mexikói kultúra gazdagsága előtt tiszteleg”.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: