Élet+Stílus T.S. 2020. október. 24. 08:58

Pink rendőrautó köröz Miamiban

Miközben felhangzott a Bad Boys ütemes dallama, a város rendőrfőnöke próbakört tett a rózsaszín alapon agyonpingált szolgálati autóval Miamiban.

A miami rendőrség csatlakozva a mellrák elleni országos akcióhoz különleges megjelenésű járőrautóival hívja fel a figyelmet a betegség megelőzésére és a szolidaritásra. A járművek dekorációjának megtervezését egy ismert művészre bízták, akinek milliárdosok állnak sorban a munkáiért.

„Megtiszteltetésnek érzem, hogy partneri viszonyban állhatok a miami rendőrséggel” – ezzel a felvezetővel mutatta be a rendőrautókra került alkotását Romero Britto festőművész, szerigráfus és szobrász, aki nagy világcégeknek reklámkampányaihoz – Walt Disney, Coca-Cola, Pepsi, Absolut Vodka, IBM, Apple, BMW, stb. – is készít színes grafikákat és termékdizájnt. A rózsaszín alapon élénk színekkel, rendőrségi címerrel, a szolidaritást jelképező szalaggal, szívvel és nonfiguratív ábrákkal kipingált autó prototípusát ünnepélyes keretek közt a város rendőrfőnöke Jorge Colina vette át. A rendőrkapitány a művésszel együtt tette meg az első kört az autóval (amire elég nehéz ráhúzni a hivatalos megnevezést, vagyis hogy szolgálati gépjármű), miközben felhangzott a Bad boys (Rossz fiúk) című dal ütemes zenéje a jamaicai Inner Circle együttestől. Ezt a számot gyakran "társítják" az amerikai rendőrséggel.

Úgy a rendőrautón, mint Britto más alkotásain, könnyen felismerhetők a művész jellegzetes stílusjegyei: a kubizmust ötvözi a pop-arttal és a graffitival, s ehhez rendkívül gazdag, élénk színvilágot ad. Az 1989 óta Miamiban élő brazil művész ezzel a sajátos művészi formavilággal nyerte el Michel Roux, az Absolut Vodka egykori elnökének és reklámkampánya szervezőjének tetszését, aki megbízta azzal, hogy tervezze újra a világszerte ismert italmárka palackjának egy limitált számú változatát. A Riói Olimpiai Játékok fő támogatójától, a Coca Colától is kapott hasonló felkérést. A színes olimpiai fáklyákkal diszített kólás palackok az ő műhelyéből kerültek ki. Kapcsolata ismert a Pepsi Colával is. A márka alumínium dobozainak színes mintavilága, ábrái is a Picassóval, Andy Warhollal nem egy esetben párhuzamba hozott Britto alkotásai.

Az extravagáns művészre nemrégiben a floridai Miami Beach-i Tapelia  étterem tulajdonosnőjének - nem éppen rekámnak szánt - akciója is felhívta a figyelmet. A nő a porcelánokat is tervező Britto egyik legutóbbi bemutatóján látványosan leejtett egy nagy almát formáló színes porcelánt a földre, miközben ezt kiabálta:  „Soha ne gyere az éttermembe, és ne sértsd meg a csapatomat”. Hiába próbálta megakadályozni a művész, a 4800 dollárt érő  mestermű összetört. A vendéglős szerint tiszteletlenül viselkedett kollégáival Romero Britto. Az esetről a Twitterre felkerült videó 6,4 milliós nézettséget ért el. Romero Britto cáfolta, hogy bárkivel is tiszteletlenül viselkedett az étteremben, ahol egyébként utoljára 2017-ben járt emlékezete szerint.

karácsony 2020

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Hírek a koronavírus-járvány második hullámáról