A képen egy idős nő mutatja a középső ujját a renitenseknek.
A német főváros turisztikai szervezete, a Visit Berlin és a várost irányító szenátus kampányt indított, hogy rávegye az embereket, viseljenek maszkot a koronavírus-járvány terjedésének lassítása és az idősek védelme érdekében. És nem finomkodnak: a hirdetésük szereplője bemutat mindazoknak, akik nem takarják el az orrukat és a szájukat. A „betartjuk a koronaszabályokat” elnevezésű kampány fotója kedden jelent meg az egyik helyi újságban, de hamar szétszaladt a közösségi médiában.
A legtöbb berlini és idelátogató betartja a járványügyi előírásokat, de akadnak, akik nem. Ezek az emberek veszélyeztetik az idősek és mindazok életét, akik a járvány szempontjából kockázatos csoportba tartoznak. Erre a problémára akartuk felhívni a figyelmet, ezért provokatív motívumot választottunk – magyarázta Christian Tänzler, a Visit Berlin szóvivője.
Tänzler szerint az üzenet határozottan berlini, a főváros lakói ugyanis éppen arról ismertek, hogy kertelés nélkül, egyenesen beszélnek.
A szóvivőnek azonban nem sikerült mindenkit meggyőznie. Lorenz Maroldt, a Der Tagesspiegel című fővárosi lap főszerkesztője szerint például valóban „klasszikusan berlini” a kampány, ezért jól is működhetne, ám a képet árnyalja, hogy a szenátus szerinte nem kezeli jól a járványt. „Úgy tűnik, hogy a szenátus szerint sikeresebb módszer sértegetni az embereket, mint szigorú, világos szabályokat hozni, és hatékonyan ellenőrizni a betartásukat. Ebből a szempontból megbuktak” – magyarázta.
Mások arra hívták fel a figyelmet, hogy míg a hirdetés szövegében a mutatóujj szerepel, addig az idős nő a képen a középső ujját emeli fel. A Visit Berlin szerint ez szándékos.
Megint mások azzal érveltek, hogy egyesek egészségi okokból nem viselhetnek maszkot. Tänzler erre azt válaszolta: az üzenetük azoknak szól, akik nem tisztelik mások életét.
(BBC)
Nyitóképünk forrása: Visit Berlin